וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אדמת גרמניה ופולין: צפו בצנחנים בתרגיל ראשון עם ארה"ב באירופה

13.6.2018 / 17:00

במהלך התרגיל שנמשך כשבועיים השתתפו לוחמים מחטיבת הצנחנים בתרגיל השל הפיקוד האירופי על אדמות פולין וגרמניה. הלוחמים ביצעו צניחה מבצעית ואף תרגלו שלל תרחישים. "מרגש לצנוח על אדמת פולין בשנת ה-70 לישראל"

צילום: דו"צ

פלוגת לוחמים מחטיבת הצנחנים השתתפה בתרגיל ה-Swift Response של הפיקוד האירופי של ארצות הברית (EUCOM) שהתקיים בשבועיים האחרונים על אדמת גרמניה ופולין. בתרגיל, שהסתיים היום (רביעי) צנחו לוחמי צה"ל יחד עם חטיבת הצנחנים 173 של הפיקוד האירופי. בין השאר, תורגלה צניחה מבצעית על אדמת פולין ובוצע תרגול הכולל הסקות ולוחמה במתארים מגוונים.

זו הפעם הראשונה שבה צה"ל משתתף בתרגיל בינלאומי של הפיקוד האירופי של ארצות הברית בחו"ל. בסיום התרגול התבצע מעמד החלפת כנפי צניחה בין לוחמי חטיבת הצנחנים ולוחמי הצנחנים של חטיבה 173 האמריקנית.

סיום תרגיל Swift Response. דובר צה"ל
לוחמי הצנחנים נחתו בתרגיל המשותף על אדמת פולין/דובר צה"ל
סיום תרגיל Swift Response. דובר צה"ל
תרגיל ה-Swift Response באירופה/דובר צה"ל

"בשבועיים האחרונים התאמנו לוחמי הצנחנים של צה"ל עם לוחמים מצבא ארצות הברית לצד לוחמים מצבאות איטליה, בריטניה, ספרד ומדינות נוספות", סיפר מפקד כוח הצנחנים בתרגיל ומפקד עורב צנחנים, רב-סרן אמיר פורי. "בשיאו של התרגיל, צנחנו על אדמת פולין ותרגלנו משימות מבצעיות מגוונות".

עבור הלוחמים הישראלים, הצניחה על אדמת פולין הייתה סמלית במיוחד בשנת ה-70 למדינת ישראל. "התרגשתי במיוחד לצנוח ולתרגל ביחד עם עמיתיי מצבא ארה"ב בשנת ה-70 למדינת ישראל על אדמת פולין", הוסיף פורי. "זהו תרגיל הממחיש את חוזק שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין צבא ארצות הברית. עבורי זו גאווה גדולה לעמוד בראש לוחמי הצנחנים שמייצגים את צה"ל ואת ישראל בתרגיל זה. האימון היה מאתגר ואפקטיבי עבור המפקדים והלוחמים, ובמהלכו התבצעה למידה מבצעית משמעותית".

סיום תרגיל Swift Response. דובר צה"ל
מעמד סיום התרגיל המשותף/דובר צה"ל
סיום תרגיל Swift Response. דובר צה"ל
מתוך התרגיל המשותף באירופה/דובר צה"ל

סמל שי טרמין, נין לניצולת שואה שצנח אף הוא במהלך התרגיל, סיפר כי במהלך התרגיל חשב רבות על משפחתו ועל התלאות שעברו עד להגעתם לישראל. "כנין לניצולת שואה, מרגש מאוד לנחות על אדמת פולין בשנת ה-70 למדינה", העיד. "חשבתי המון על סבתא שלי, על המשפחה ועל המאבק שלהם לפני כמה עשרות שנים. להיות לוחם יהודי-ישראלי על אדמת פולין - זאת תחושה של סיפוק וגאווה אמיתית. אני בטוח שעבור סבתא רבתא שלי ושאר ניצולי השואה האירוע הזה מסמל ניצחון והמשכיות".

"אני וחבריי הצנחנים התרגשנו מאוד לקחת חלק בתרגיל כל כך משמעותי ולשתף פעולה עם הצבא האמריקני", הוסיף. "האמריקנים מקצועיים מאוד ומנוסים בעיקר בצניחה. הם התעניינו בנו ולא הפסיקו לשאול שאלות. היה מאוד חוויתי לפגוש לוחמים מפולין ואיטליה ולהתאמן ביחד".

סיום תרגיל Swift Response. דובר צה"ל
סיום התרגיל באירופה/דובר צה"ל
סיום תרגיל Swift Response. דובר צה"ל
סיום התרגיל באירופה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully