וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הסעודית החלה במתקפה על עיר נמל בתימן שבידי המורדים

13.6.2018 / 11:55

המבצע לשחרור חודיידיה, המשמשת להברחת טילים איראניים לידי החות'ים, נפתח חרף אזהרות ארגוני סיוע מפני קטסטרופה הומניטרית. זאת מאחר שזהו העורק הראשי להעברת אספקה למדינה הנחשלת. "נגדע את ידי איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הקואליציה הסעודית פתחו היום (רביעי) במתקפה גדולה על חודיידה, עיר הנמל המרכזית של תימן, במה שמסתמן כקרב הגדול ביותר בינה לבין המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן מאז החלה המלחמה לפני שלוש שנים. האו"ם וארגוני סיוע בינלאומיים מזהירים מפני קטסטרופה הומניטרית מאחר שהנמל משמש עורק הסיוע המרכזי למדינה שנמצאת על סף רעב.

מבצע "ניצחון הזהב", כפי שהכריזה עליו הממשלה הגולה של תימן, כולל מטוסי קרב וספינות קרב, המגבות כוחות קרקעיים תימניים שהתאספו מדרום לעיר שבמערב המדינה. הוא החל לאחר שהמורדים השיעים סירבו לאולטימטום שהציבה להם איחוד האמירויות הערביות לעזוב את עיר הנמל היחידה שבשליטתם. איחוד האמירויות הזהירה כי החו'תים עלולים לחבל בתשתיות במקום עם נסיגתם.

החות'ים טענו כי שיגרו טילים לעבר ספינה של הקואליציה, אך זו טרם הגיבה לדיווחים הללו. המורדים הזהירו כי יפגעו במכליות נפט בים האדום, שלחופיו שוכנת חודיידה.

סעודיה פלשה לתימן-  שיירות כלי רכבים צבאיים של הקואליציה הסעודית נעו לכיוון תקיפה בעיר חודיידה, 150 ק"מ דר לבירה צנעא. רויטרס
כוחות של הקואליציה הסעודית בדרך לחודיידה/רויטרס

לטענת ערב הסעודית, הנמל משמש את איראן להבריח כלי נשק לחות'ים, כולל טילים בליסטיים שאותם הם משגרים לעריה. טהראן והמורדים מכחישים זאת. המורדים דוחים את הטענות כי הם כלי שרת בידי איראן ומצהירים כי הם מנהלים מרד בממשלה המושחתת של הנשיא הגולה עבד רבו מנסור האדי ונלחמים בפולשים.

"המבצע הוא תחילת נפילתה של החות'ים והוא יקטע את ידיה של איראן, שהטביעה את תימן בכלי נשק ששפכו דם יקר של אזרחי תימן", מסרה הממשלה הגולה בהצהרה.

זאת הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה ב-2015 שהקואליציה בהובלת ערב הסעודית, הכוללת מדינות ערביות נוספות, מנסה לכבוש עיר גדולה ומבוצרת כמו חודיידה. המטרה היא לבודד את החות'ים בבירה צנעא ולקטוע את קווי האספקה שלהם, כדי לאלצם לשבת לשולחן המשא ומתן.

לפי ההערכות כ-600 אלף איש חיים באזור, ולפי התרחיש הקיצוני, הקרבות עלולים לעלות בחייהם ולפגוע בסיוע ובאספקה של כרבע מיליון איש. האו"ם נכשלת בהשגת הסדר בין הצדדים כדי למנוע את המתקפה שעלולה לפגוע באספקת הסיוע, המזון והתרופות למיליוני אזרחים המתמודדים עם התפשטותן של מגפות, כמו כולרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully