וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן נגד טוויטר: אם לא תסירו חשבונות ארגוני טרור - נתבע אתכם

12.6.2018 / 20:17

השר לביטחון הפנים פנה לראשי הרשת החברתית הפופולרית בדרישה לסגור חשבונות המשויכים לארגוני טרור כמו חמאס והג'יהאד האסלאמי. "לא ייתכן שארגונים הקוראים לרצח חפים מפשע יוכלו לנהל חשבון טוויטר"

שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
"הפצת התכנים - הפרה של החוק הישראלי". ארדן/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן פנה הערב (שלישי) לראשי חברת טוויטר בדרישה לסגור את החשבונות המשויכים לארגוני טרור כמו חמאס, הג'יהאד האסלאמי וחיזבאללה. לדבריו, אם הדרישה לא תיענה חשופה החברה לצעדים משפטיים שתנקוט ישראל נגדה. "לא ייתכן שארגונים הקוראים לרצח חפים מפשע יוכלו לנהל חשבון טוויטר באופן גלוי", כתב השר ארדן במכתה ששלח למנכ"ל החברה ג'ק דורסי, וליו"ר אומיד קורדיסטאני. "מתן אפשרות לארגוני טרור לפעול בחופשיות ולהפיץ את המסרים המסיתים שלהם דרך הפלטפורמה שלכם עשויה להוות הפרה של החוק הישראלי".

במכתבו הוסיף ארדן כי בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, טוויטר סירבה במקרים רבים לבקשת הרשויות בישראל להסיר תוכן של ארגוני טרור וחשבונות המפרסמים תכני הסתה ותומכים בטרור. "כתוצאה מכך, ארגוני הטרור מרחיבים את היקף פעילותם בטוויטר במטרה להפיץ את התעמולה שלהם. אחת הדוגמאות לכך היא ארגון חמאס, שמפעיל חשבון טוויטר רשמי מאז מרץ 2016", כתב.

"אני דורש שתסגרו באופן מידי את חשבונות הטוויטר של ארגוני הטרור, של המנהיגים שלהם ושל הדוברים שלהם ושתסירו את התכנים שלהם", הוסיף ארדן במכתבו. "אם לא תעשו זאת, ייתכן שניאלץ לפתוח בצעדים משפטיים ובהליכים פליליים נגד טוויטר, וזאת בהתאם לחוק הישראלי הקיים, ולחקיקה שנמצאת בשלבים מתקדמים המטילה אחריות על חברות אינטרנט שמאפשרות הפצת תוכן טרוריסטי".

הערב ידבר ארדן בכנס בינלאומי בירושלים שאותו יזם. בין היתר יעסוק הכנסת בשאלת אחריותן של הרשתות החברתיות בהפצת תוכן מסית ומקצין התומך בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully