וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברח מהחיל וחי בזהות בדויה: עריק מצבא ארה"ב נתפס אחרי 30 שנה

קפטן יוז הסתתר בקליפורניה מאז 1983 ונתפס אחרי שבמהלך חקירה בחשד להונאה התגלה כי הוא אינו מי שהציג את עצמו. הוא סיפר שהיה מדוכא ועתה עלול להישלח לחמש שנות מאסר

אדם שערק מצבא ארצות הברית ב-1983 נעצר בקליפורניה - כך הודיע צבא ארצות הברית. קפטן וויליאם הווארד יוז ג'וניור, שהחזיק ברמת סיווג סודי ביותר, נראה לאחרונה מושך 28,500 דולר מחשבונו ב-19 מקומות שונים בניו מקסיקו.

אדם שהזדהה כבארי אובירן תוחקר מוקדם יותר החודש על ידי שוטרים החוקרים הונאת דרכונים. בשל סתירות בדבריו, הוא הודה כי שמו האמיתי הוא וויליאם י וז. הוא טען כי הוא היה מדוכא מכך ששירת בחיל האוויר ויצר לעצמו זהות בדויה. לדבריו, הוא חי מאז בקליפורניה.

באתר היחידה המיוחדת לחקירות בחיל האוויר פורסם בשבוע שעבר כי יוז מוחזק בבסיס טרוויס בקליפורניה. הוא עומד בפני מאסר של עד חמש שנים, ויתור על כל משכורת ושחרור מביש.

הוא ערק מהצבא עם שובו מהולנד, שם הוא עבד לצד קצינים בנאט"ו. בשל הגישה שלו למידע מסווג, הוא הוכרז כמבוקש והיה ברשימת שבעת המבוקשים ביותר של חיל האוויר.

קפטן הוורד יוז ג'וניר, שערק מחיל האוויר של ארה"ב ב-1983. חיל האוויר האמריקני, אתר רשמי
קפטן הוורד יוז ג'וניר, שערק מחיל האוויר של ארה"ב ב-1983/אתר רשמי, חיל האוויר האמריקני

לינדה קארד, דוברת של לשכת החקירות של החיל, אמרה לעיתון "אלבקורקי ג'ורנל" כי בשלב זה אין אינדיקציה לכך שהוא החזיק במידע מסווג או שהוא העביר מידע מסווג לגורם כלשהו. "עד שאין לנו את כל הסיפור, אין לנו סיפור", אמרה. היא הוסיפה כי הצבא הודיע למשפחתו של יוז על מעצרו.

הרשויות אינן יודעות אם משפחתו של יוז ידעה על מקום הימצאו. ב-1984, אמרה המשפחה לסוכנות הידיעות אי-פי כי היא סבורה שהוא נחטף. "אנחנו לא מאמינים שהוא נעלם מרצונו", אמרה אחותו כריסטין. הוא לא היה נשוי באותה תקופה, אך היו לו שלוש אחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully