וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה נדקרה בעפולה בדרכה לבחינת הבגרות באזרחות: "קרה לנו נס"

11.6.2018 / 18:15

אמה של הצעירה, שנפגעה בגבה ובעורף מוגדר קשה ויציב, אמרה כי היא מצפה שהמדינה "תרגיש כמונו אחריות על הילדים". המחבל שדקר אותה, תושב ג'נין בן 20, נורה ברגליו כשניסה להימלט מהמשטרה. לפי מפקד תחנת עפולה צפויים מעצרים נוספים. תיעוד: ירי השוטרים במחבל בתום מצוד

אתר רשמי

הוריה של שובה מלכה, הצעירה בת 18 שנפצעה קשה בפיגוע דקירה בעפולה היום (שני), אמרו כי הם חשים שקרה להם נס גדול. לדברי אמה, מיכל, "אנחנו מקווים שבעזרת השם היא תצא מזה בשלום. אני רוצה להודות לכל מי שהתפלל עבורה. תמשיכו להתפלל". לדבריה, בתה הייתה בדרכה לבחינת הבגרות באזרחות בעיר. "היא ראתה מולה מחבל עם סכין, צעקה לעברו 'רשע' והוא דקר אותה באכזריות כמה פעמים".

עוד הוסיפה אמה של מלכה כי היא "מצפה שמדינת ישראל תרגיש כמונו ההורים אחריות על הילדים שלה, שכהורים כולנו נוכל להרגיש בטוחים כשהילדים שלנו מסתובבים ברחובות ומחכים בתחנות אוטובוס".

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ואיתי עמרם
הוריה של שובה מלכה, שנדקרה בעפולה. אלי אשכנזי
הוריה של מלכה בבית החולים העמק, היום/אלי אשכנזי

עדי ראייה לפיגוע סיפרו כי ראו את מלכה רצה לכיוון בית הקפה ארומה בעיר ונופלת על מעבר החציה הסמוך. "התיק שלה עף ממנה, חשבנו בהתחלה שהיא מעדה ונפלה", סיפר יוסי לוי שישב באותה עת בבית הקפה. לדבריו, הוא ניגש יחד אנשים נוספים שישבו במקום אל מלכה, וזו הצליחה למלמל "דקרו אותי".

לדברי לוי, הוא רץ אל עבר שוטר שעמד ברחוב סמוך ואמר לו שראה אדם חשוד רץ לכיוון רחוב ירושלים הסמוך. לאחר מכן הוא ויתר יושבי בית הקפה התקשרו למגן דוד אדום. מנשה ברוך שהיה אף הוא במקום סיפר כי סייע לחובשים להעלות את מלכה לאמבולנס. "שאלנו אותה מי דקר אותך והיא אמרה 'ערבי דקר אותי'. שאלנו אם היא בטוחה והיא חזרה על כך", סיפר. לוי וברוך הוסיפו כי היא סבלה מפצעי דקירה בגב ובכתף.

צעירה שנדקרה בעפולה 11 ביוני 2018. חדר מצב ארצי, מערכת וואלה! NEWS
הצעירה רצה אל עבר בית הקפה ונפלה על מעבר החציה. זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, חדר מצב ארצי

מבית החולים העמק בעפולה נמסר כי מצבה של מלכה מוגדר קשה ויציב וכי היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ. היא מאושפזת תחת השגחה ולא נמצאת בסכנת חיים. אל בית חולים אחר פונה גם הדוקר - נור אלדין שינאווי, תושב ג'נין בן 20. הוא נורה בידי שוטרים במהלך מרדף, לאחר שניסה להימלט ונפגע ברגליו - ומצבו מוגדר בינוני. בשעה זו הוא מאושפז אף הוא.

בתיעוד האירוע נראים השוטרים כשהם יורים לעבר המחבל, שלאחר מכן נצפה כשהוא שרוי על הקרקע. אחד מהשוטרים ממשיך לעמוד מעליו עם אקדח מכוון. עוד ניתן לראות צוותי רפואה מעניקים לו טיפול ראשוני ומפנים אותו מהמקום.

כוחות משטרה גדולים שפתחו בסריקות לאחר הדיווח על דקירת הצעירה הציבו מחסומים ברחבי העיר ואיתרו את שינאווי במרחק מאות מטרים מזירת הפיגוע. בחיפושים סייעו לוחמי משמר הגבול ויס"מ וכן מסוק משטרתי. שינאווי אותר על ידי לוחמי יס"מ, אך ניסה להימלט ונעצר בתום נוהל מעצר חשוד. ממשטרת מחוז צפון נמסר כי הוא שהה באופן בלתי חוקי בשטח ישראל.

תיעוד ירי השוטרים במחבל בפיגוע הדקירה בעפולה ב-11 ביוני 2018. צילום מסך
מתוך תיעוד הירי במחבל/צילום מסך

לדברי מפקד תחנת עפולה סגן-ניצב אלי גוזלן צפויים מעצרים נוספים במסגרת חקירת הפיגוע, אולם הוא סירב להתייחס לשאלה אם ידוע על סייענים שעזרו לשינאווי. "אנחנו בתחילת החקירה", אמר סנ"צ גוזלן בתדרוך לכתבים. "אנחנו לוקחים כל תרחיש בהערכת המצב כאפשרי וניתן מענה לכל דבר שיתפתח". לדבריו, כוחות משטרה גדולים עדיין פרוסים ברחבי עפולה על מנת "להשיב את הביטחון לתושבים ולהחזיר את המצב לקדמותו".

(עדכון ראשון: 16:50)

נור אלדין שינאווי תושב ג'נין שדקר צעירה בת 18 בעפולה, 11 ביוני 2018. מערכת וואלה!
נפצע ברגליו מירי השוטרים כשניסה להימלט. שינאווי/מערכת וואלה!
שוטרים מסיירים בעפולה לאחר פיגוע דקירה שבו נפצעה צעירה בת 18 באורח קשה, 11 ביוני 2018. שלומי גבאי
שוטרים מסיירים בעפולה, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully