וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראוי שיעשה צדק": החוק לקיזוז משכורות מחבלים יעלה לקריאה שניה ושלישית

11.6.2018 / 13:22

החוק אושר לקריאה שניה ושלישית בועדת החוץ והביטחון של הכנסת. הכספים שיקוזזו יועברו לחקלאים ששדותיהם נשרפו כתוצאה מטרור העפיפונים. נתניהו: "מי ששורף שדות - שידע שיש לכך מחיר"

צלמים זמניים מורשים

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לקיזוז משכורת מחבלים. הצעת החוק שאותה יזם ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' מבקשת לקזז את המשכורות מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מידי שנה. הוועדה החליטה לדחות את הנוסח הממשלתי לפיו יישאר שיקול דעת לקבינט המדיני-ביטוחני האם להחליט על הקפאה או ביטול של הכספים.

הכספים שיקוזזו אמורים לעבור לקרן ייעודית לנפגעי טרור ורכוש, בהם גם החקלאים ששדותיהם נשרפו כתוצאה מטרור העפיפונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את הועדה על כך, זאת שבוע לאחר שהנחה את ראש המל"ל לקדם את ההצעה. נתניהו אמר כי "ראוי שיעשה צדק. מי ששורף שדות שידע שיש לכך מחיר".

טרור העפיפונים - שריפות באזור עוטף עזה כתוצאה מעפיפוני תבערה. מערכת וואלה! NEWS
הכספים יועברו לחקלאים לפיצוי על נזקים כתוצאה מ"טרור העפיפונים"/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר הועדה ח"כ אבי דיכטר אמר כי ההחלטה לאשר את החוק היא "היסטוריה". לדבריו, "מדינת ישראל לא תהיה צינור להעברת כספי טרור למחבלים". יוזם החוק ח"כ שטרן ציין "זה חוק שיצמצם את הטרור, חוק שתואם את ערכי המוסר הבסיסיים ביותר של כל חברה אנושית". יו"ר סיעת 'ישראל-ביתנו' ח"כ רוברט אילטוב אמר כי "קיזוז משכורות המחבלים צריך להיות מלא וללא פשרות. אנחנו במלחמה נגד הטרור וכל גמישות תתפרש מיד כחולשה בצד השני ורק תיתן מוטיבציה להגביר את פעולות הטרור".

בהצעה הפרטית המקורית נקבע כי כל הסכום שיימצא שהרשות הפלסטינית העבירה לטרור ינוכה כולו ללא שיקול דעת של הקבינט. הממשלה חסמה את קידום החוק של שטרן, וביקשה ממשרד הביטחון לגבש חוק חדש. בחוק הממשלתי החדש נולד סעיף שלפיו הקבינט המדיני-ביטחוני יוכל להחליט אם לנכות, להקפיא או להעביר את הסכום.חברי הכנסת התנגדו לסעיף זה בטענה כי "הוא משאיר את המצב הקיים כיום על כנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יו"ר הרשות אבו מאזן משתחרר מבית החולים ברמאללה, 28 במאי 2018. רויטרס
הכספים לרשות ינוכו בהחלטת קבינט. אבו מאזן/רויטרס

כיום, חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקני ואירופי, מופנה למשכורות ולמימון הטבות למחבלים הכלואים בישראל ולקצאות למשפחות שבניהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים. היקף תשלומים אלה עומד על יותר ממיליארד שקלים לשנה. על פי החוק הפלסטיני, ככל שהעונש שהושת על המחבל הפלסטיני חמור יותר, כך שנגרמה פגיעה יותר במטרות ישראליות - כך גדלה המשכורת שלה הוא זוכה.

משרד הביטחון חשף לאחרונה כי תשלומי הרשות הפלסטינית לאסירים פלסטינים, לאסירים משוחררים, למשפחות מחבלים ולפצועים מגיעים להיקף אדיר של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה.

לא רק בישראל עסוקה המערכת הפוליטית בחוק לקיזוז משכורות מחבלים, אלא גם בארצות הברית. לאחרונה אישר הסנאט את החוק המכונה מעבר לים "חוק טיילור פורס", הקרוי על שמו של אזרח אמריקני שנהרג בפיגוע ביפו בשנה שעברה. את החקיקה הובילה קבוצת סנאטורים רפובליקנים בראשות לינדזי גרהאם הפרו-ישראלי. החוק מורה על הפסקת העברת תשלומים מארצות הברית לרשות הפלסטינית, כל עוד זו משלמת למחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully