וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד למדיניות האיחוד: קנצלר אוסטריה ביקר בכותל המערבי

10.6.2018 / 23:08

קורץ אמנם עשה זאת כחלק מביקור פרטי, אך הוא מהווה חריגה ממדיניות בריסל הרואה באתר שטח כבוש. בכך הוא המנהיג השני בעולם, אחרי טראמפ, שמבקר במקום הרגיש. הקנצלר גם הניח זר על קברו של פרס ואמר לנכדו: "הערצתי את סבא שלך"

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ ביקר היום (ראשון) בכותל המערבי בירושלים. בכך הפך למנהיג העולמי השני המבקר באתר אחרי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנה שעברה. ביקורו של קורץ הוגדר כביקור פרטי כחלק מסיור הכנסיות בעיר העתיקה, אך הוא מהווה חריגה ממדיניות האיחוד האירופי הרואה בכותל המערבי שטח כבוש.

זהו ביקורו בראשון של קורץ בישראל מאז נבחר כקנצלר, אך הוא ביקר כאן בעבר כשכיהן כשר חוץ. קורץ צפוי להיפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין ולדון עמם, בין היתר, בחרם הישראלי על מפלגת החירות, שהיא חלק מהקואליציה של קורץ.

בחודשים האחרונים מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם הוביל דיאלוג עם משרדו של הקנצלר, שמטרתו לקדם את היחסים בין ישראל ואוסטריה למרות החרם על המפלגה. קורץ נפגש גם עם ניצולי שואה אוסטרים והוא צפוי להיות נואם הכבוד בכנס הוועד היהודי האמריקאי בירושלים מחר.

קורץ חתם היום על שני הסכמים - הסכם הבנות בין משרד החינוך האוסטרי ליד ושם בנושא המשך שתפ בנושא הכשרת מורים אוסטרים להוראת השואה, והסכם לגבי שיתוף פעולה בתחום הארכיונים נחתם בראשי תיבות.

קנצלר אוסטריה קורץ בביקור בכותל המערבי בירושלים, 10 ביוני 2018. אבי חיון, מערכת וואלה! NEWS
קורץ בכותל/מערכת וואלה! NEWS, אבי חיון

בנוסף לכך, קורץ, ביחד עם שר החינוך, המדע והמחקר של אוסטריה, היינץ פוקסמן, הניחו זר על קברו של הנשיא התשיעי שמעון פרס בהר הרצל. הם התקבלו על ידי הנכד נדב פרס, שהצטרף להנחת הזרים והודה בחום בשם כל משפחת פרס על המחווה המרגשת.

"הערצתי את סבא שלך, הוא היה עבורי מנהיג ומודל לחיקוי", אמר לו קורץ. "תמיד שאבתי ממנו השראה כיצד ניתן לקדם מפעלים ענקיים עבור המדינה שלך, כפי שהוא עשה עבור מדינת ישראל. הוא היה השראה לכולנו. כשהייתי שר חוץ, אירח אותי שמעון פרס בגינת בית הנשיא ובמהלך הטיול בגן הוא אמר לי במפורש - העולם שייך לצעירים".

עוד הוא אמר לו: "אל תפחד מהגיל הצעיר שלך ותקדם דברים גדולים עבור העם שלך. אני אסיר תודה על החשיבות שסבא שלך ראה בחיזוק היחסים בין ישראל לאוסטריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully