וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות חוק הגיוס הוצגו בפני נתניהו: סנקציות כלכליות ולא פליליות

שר הביטחון ליברמן הציג לראש הממשלה את ההמלצות שגובשו במשרדו בנושא גיוס צעירים חרדים. בש"ס וביהדות התורה צפויים לקבל בימים הקרובים את טיוטת החוק - ודורשים לאשרו במושב הכנסת הנוכחי. נתניהו לשרי הליכוד: "ננסה להגיע להסכמה רחבה"

צילום: אבי כהן, רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בלי סנקציות פליליות, עם סנקציות כלכליות: שר הביטחון אביגדור ליברמן הציג הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו את ההמלצות שגיבשו בחודשים האחרונים במשרד הביטחון בנושא חוק הגיוס. נתניהו אמר היום לשרי הליכוד כי ינסה לחוקק את החוק בתוך זמן קצר. "ננסה להגיע להסכמה רחבה בקואליציה ולהביא את החוק למרות שסדר הזמנים הוא צר מאוד", הוסיף. דרישת ש"ס ויהדות התורה לסיים את הליך החקיקה תוך חודש וחצי - עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת.

ראשי מפלגות הקואליציה צפויים לקבל במהלך השבוע את טיוטת חוק הגיוס. הנוסח גובש בחודשים האחרונים במשרד הביטחון, ולפי גורמים בש"ס וביהדות התורה "לא צפוי משבר קואליציוני" סביבו. גורמים בסביבתו של ליברמן העבירו בימים האחרונים מסרים לח"כים החרדים לפיהם אין לליברמן עניין להתנצח איתם, אך אלה שומרים על אופטימיות זהירה. "אנחנו מכירים פחות או יותר את פרטי החוק", אמר גורם ביהדות התורה לוואלה! NEWS. "זה אמור להיות חוק סביר אבל אנחנו נחכה לקבל מסמך רשמי כי בסוף זה לא דומה לשיחות שהיו לנו בעל פה".

פעילים חרדים נגד גיוס תלמידי ישיבות לצה"ל בכניסה ללשכת הגיוס בבסיס תל השומר, 13 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
צעיר חרדי מחוץ ללשכת הגיוס בבקו"ם בתל השומר/ראובן קסטרו

אחד הסעיפים הבעייתיים בחוק הוא הסעיף המכונה "סנקציות כלכליות", לפיו יופחת תקציב הישיבות אם המדינה לא תעמוד ביעדי הגיוס. ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר כי במפלגתו "לא חוששים מסנקציות", היות ולדבריו גם "בממשלה הקודמת קוצץ תקציב הישיבות באופן דרסטי ועולם הישיבות המשיך להתקיים". מקלב הגדיר זאת "הרע במיעוטו", אולם גורמים אחרים בתוך המפלגה, מקרב סיעת אגודת ישראל טענו כי "זה מכשול בעייתי שעלול לעורר התנגדות נחרצת מצד הרבנים". עם זאת, החרדים יוכלו להתנחם בכך שהסנקציות יחולו רק לאחר תקופת ההסתגלות שתקבע בחוק.

סביב סעיפים אחרים בחוק, כמו יעדי גיוס והסרת סעיף הסנקציות הפליליות, כמעט ואין מחלוקת עם המפלגות החרדיות, ואף שליברמן הצהיר כי משרד הביטחון יגבש את החוק במטרה לתת מענה לצרכים של צה"ל מבלי שתהיה בכך מעורבות פוליטית, החרדים מכירים כבר את רוב סעיפי ההצעה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם ראשי הסיעות החרדיות/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

חוק הגיוס הוא אחד הנושאים הנפיצים ביותר בקואליציה הנוכחית. בתום מושב החורף הקודם הוא כמעט הוביל לבחירות לאחר שהסיעות החרדיות ביקשו לקדמו בשלוש קריאות קודם שיאושר תקציב המדינה. לפי הסיכום שהושג במסגרת פשרה פוליטית, החוק שהציעו החרדים עבר בקריאה טרומית בלבד, ושר הביטחון האיץ את החוק שהכין צוות מקצועי בתוך משרדו.

ההמלצות של משרד הביטחון יגובשו לתוך תזכיר חוק ממשלתי, ולאחר הפצתו, יהיה על הממשלה להמתין 21 יום עד לתחילת החקיקה בכנסת. המשמעות היא כי הליך החקיקה בכנסת, כולל את השינויים שידרשו החרדים לעשות בהצעת החוק, ייעשו בתוך מסגרת זמנים של כשבועיים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully