וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה באתר הנופש: תן חדר למתחם הקמפינג בחמת גדר ופצע ארבעה

9.6.2018 / 15:34

התן החשוד כנגוע בכלבת הצליח לחדור למתחם האוהלים, ותקף ארבעה מבקרים, בהם ילדה בת שש שנזקקה לאישפוז בבית החולים. ראש המועצה האזורית עמק הירדן הורה על סגירת האתר

צלמים זמניים מורשים

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, הורה הבוקר (שבת) על סגירת אתר הקמפינג באתר הנופש חמת גדר, לאחר שתן החשוד כנגוע בכלבת התנפל בשעות הלילה על מבקרים במתחם הקמפינג וגרם לפציעתם. בעקבות החלטת ראש המועצה, לא תתאפשר לינת מבקרים במקום עד להודעה חדשה.

מבירור ראשוני עולה כי כמה תנים שהגיעו מצדו השני של גבול ירדן, נכנסו אל האתר ואחד מהם התנפל על מבקרים שישנו בתוך אחד האוהלים במקום. הוא תקף ופצע ילדה בת שש, שתי צעירות בנות 23 ו-27 וגבר נוסף. הם טופלו על ידי צוות מד"א שהוזעק למקום ופונו לבית החולים פוריה. במהלך היום הועברה הילדה שנפצעה לבית החולים רמב"ם לבקשת הוריה.

"סמוך לשעה 01:00 בלילה שמעתי צעקות מאוהל סמוך", סיפרה שיר זוארץ שנפשה במקום והייתה עדה להתרחשות. "אנשים צעקו 'יש פה תן'. פתאום ראיתי את רגלי התן מתחת לשוליים של האוהל. ואז הוא נכנס לאוהל אחר ושמעתי צרחה. מישהו ננשך. מתברר שילדה קטנה ננשכה בראשה וממש נזל הרבה דם. אמה שהגנה עליה ננשכה בכתף. אחר כך הוא המשיך להסתובב במתחם והייתה ממש היסטריה. גברים עמדו בכניסות לאוהלים עם חפצים שונים בידיים והגנו על האוהלים. חבטו בתן במקלות, אבל זה לא עזר. אני וחבר שלי נמלטנו וננעלנו בתאי השירותים. אנשים שניסו להימלט טענו שהמתחם נעול ואין אפשרות לצאת ממנו - בעודי מדברת על כך, אני חושבת מה היה קורה לו היה מגיע מחבל. רק אחרי כשעה הגיעו עובד וחובש מטעם האתר".

תן חוצה את גבול ירדן ישראל. אופיר בן-חמו, מערכת וואלה! NEWS
תן סמוך לגבול ישראל/מערכת וואלה! NEWS, אופיר בן-חמו
שוטרים מחפשים אחרי התן. שיר זוארץ, מערכת וואלה! NEWS
החיפוש אחר התן החשוד במהלך הלילה/מערכת וואלה! NEWS, שיר זוארץ

בעקבות האירוע, שוטרים ואנשי המועצה האזורית ירדן פתחו בסריקות נרחבות באזור לאיתור התן החשוד כנגוע. מחר יסייר ראש המועצה האזורית עמק הירדן במקום ביחד עם וטרינר המועצה, נציגים ממשרדי החקלאות והבריאות ועם מנהלי חמת גדר.

"לא תהיה כל פשרה בנושא שלומם, בריאותם וביטחונם של האנשים המגיעים לבלות בחמת גדר", אמר ראש המועצה עידן גרינבאום. "מדובר באתר נופש יחודי שאליו מגיעים מבלים מהארץ ומחו"ל, לאורך כל ימות השנה. הם סומכים עלינו שאנו עושים הכל, בלי יוצא מן הכלל, כדי שהבילוי שלהם יהיה בטוח ומהנה. מזה תקופה ארוכה אנו מפעילים מספר אמצעים כדי להילחם בתופעת הכלבת באזור ובכלל זה, התופעה המסוכנת של תנים וכלבים משוטטים. הדברים נעשים על בסיס יומיומי, בשיתוף אנשי רשות הטבע והגנים ומשרדי החקלאות והבריאות".

בשבוע שעבר אירע מקרה דומה בחמת גדר, אז ננשכו שלוש נשים. במקרה זה נמצא התן, נלכד ונמצא כי היה נגוע בכלבת.

חמת גדר: "אנו מצרים על פגיעה במבקרים"

מחמת גדר נמסר בתגובה כי "אתר הטבע חמת גדר מארח מידי שנה יותר מ-400 אלף מבקרים. הנהלת האתר פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית עמק הירדן כדי למנוע הסתובבות וחדירת תנים. בעיית התנים באזור משולש הגבולות ירדן, ישראל סוריה מחייבת טיפול מערכתי. הנהלת האתר פעלה אמש במהירות ופינתה את האורחים ששהו במתחם הקמפינג למתחם המלון באתר. אנו מצרים על פגיעה במבקרים ונעשה כל פעולה שתמנע הישנות מקרה כזה בעתיד. צוותי האתר פעלו במהירות והזעיקו את מד"א ואת גורמי הצבא. הנהלת חמת גדר בשיתוף המועצה אישרה את סגירתו הזמנית של מתחם הקמפינג בלבד. מחר יתקיים מפגש פורום בנושא בהשתתפות גורמי המועצה, רשות הטבע והגנים ועוד. הנהלת חמת גדר פועלת בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully