וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לצי האמריקני: "סין גנבה מידע עצום על לוחמת צוללות"

9.6.2018 / 0:36

בוושינגטון פוסט דווח כי האקרים שפעלו מטעם הממשלה חדרו למחשב של עובד קבלן במרכז ללוחמה התת-ימי, וגנבו 614 ג'יגה בייט של מידע רגיש ביותר. החומרים היו קשורים לפרויקט סודי של החיל וטילים על-קוליים נגד ספינות

האקרים של ממשלת סין פרצו למחשב של קבלן בצי האמריקני וגנבו כמות גדולה של מידע רגיש על לוחמה תת-ימית, כולל תכניות לפיתוח טילים על-קוליים נגד ספינות שאמורות לשמש צוללות אמריקניות - כך דיווח היום (שישי) וושינגטון פוסט, שציטט גורמים אמריקניים רשמיים.

הגורמים אמרו כי הפריצה התרחשה בינואר ובפברואר והם דיברו בעילום שם על החקירה שאותה מוביל הצי הנעזר בבולשת הפדרלית (FBI), שסירבה להתייחס לפרשה.

"על פי התקנות הפדרליות, יש נהלים הדורשים מחברות להודיע לממשל כשמתרחשת 'תקרית סייבר' בעלת השלכות מסוכנות בפועל או בפוטנציה ברשתותיהן המכילות מידע מבוקר ובלתי-מסווג", מסר דובר מטעם הצי. "יהיה זה בלתי-הולם לדון על פרטים נוספים בשלב זה".

הצוללת האמריקנית "מישיגן" הנושאת טילים בליסטיים בסמוך לפיליפינים. AP
העיתון צנזר חלק מהמידע. הצוללת האמריקנית "מישיגן"/AP

ההאקרים תקפו קבלן שעבד במרכז ללוחמה התת-ימית של הצי, גוף צבאי שבסיסו בניופורט, רוד איילנד. הגורמים סירבו לזהות את שמו של אותו עובד משנה, שממנו נלקחו 614 ג'יגה בייט של מידע הקשור לפרויקט "דרקון ים". עוד דווח בוושינגטון פוסט כי נגנב מידע על אותות וחיישנים, על מערכות קריפטוגרפיות בחדרי מידע של צוללות ועל יחידת הפיתוח של הלוחמה האלקטרונית של הצי.

העיתון ציין כי הוא הסכים לצנזר חלק מהמידע שנגנב על פרויקט טילים, אחרי שהצי הבהיר כי פרסומו יפגע בביטחון המדינה. הגורמים שצוטטו בוושינגטון פוסט אמרו כי המידע שנגנב על ידי ההאקרים היה רגיש במיוחד, על אף שהוא אוחסן ברשת בלתי-מסווגת של אותו עובד קבלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully