וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור: חקיין של קים ג'ונג און עוכב ימים לפני הפסגה עם טראמפ

8.6.2018 / 23:35

הווארד אקס, אזרח אוסטרליה, נחקר בידי המשטרה לאחר שהגיע למדינת האי ונשאל על עמדותיו הפוליטיות. בחודש שעבר הצטלם עם תיירים ולדבריו התכוון לעשות זאת שוב - לצד חקיין של הנשיא האמריקני

המשטרה בסינגפור עצרה היום (שישי) אזרח אוסטרלי המוכר כחקיין של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, ימים ספורים לפני הפסגה האמורה להיערך באי בין מנהיג המדינה המבודדת לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הווארד אקס, שסירב למסור את שם משפחתו האמיתי, אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות "רויטרס" כי הוא עוכב למשך שעתיים ונחקר במשך כחצי שעה על סיבת הגעתו למדינה, וכן על דעותיו הפוליטיות. המשטרה לא מסרה את הסיבה למעצרו, שנערך עם הגעתו לשדה התעופה צ'אנגי במדינה.

"שאלו אותי לגבי עמדותי ואם הייתי מעורב בעבר בהפגנות במדינות אחרות", סיפר החקיין. לדבריו, המשטרה הורתה לו להתרחק מאזורים שנסגרו לרגל ההכנות לפסגה, באי סנטוסה. "אמרו לי שהגעתי למדינה בזמן רגיש, בשל הפסגה הקרובה", הוסיף.

הווארד "אקס" חקיין של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מבקר בסינגפור, 27 במאי 2018. רויטרס
עוכב בשדה התעופה. הווארד אקס בביקורו בסינגפור בחודש שעבר/רויטרס

בחודש שעבר הגיע הווארד לסינגפור והצטלם עם תיירים ברקע מבנים מוכרים. יחד עמו הגיע חקיין נוסף - דניס אלן, המתחזה לדמותו של הנשיא טראמפ. השניים מתכננים לדבריהם להצטלם עם תיירים גם בימים הקרובים לרגל הפסגה.

סינגפור זכתה בעבר לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם בשל הגבלתה את חופש הביטוי וההתאגדות במרחב הציבורי. בין היתר חל איסור בתחומי מדינת האי על קיום הפגנות ללא אישור - או מחוץ לאזור מוגדר מראש. הרשויות במדינה טוענות כי ללא חוקים אלה לא יישמר הסדר הציבורי בשטחה.

הווארד "אקס" חקיין של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ודניס אלאן חקיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בסינגפור, 27 במאי 2018. רויטרס
אקס ואלן מצטלמים עם תיירים בתור קים וטראמפ, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully