וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב פסגת G7: הסנאט בקנדה אישר שימוש ומכירה של קנאביס

החוק, הטעון את אישורו הסופי של בית הנבחרים, יהפוך את קנדה לראשונה בארגון המדינות המתועשות המתירה שימוש בסם שלא לצרכים רפואיים. החוק יתיר מכירה לבני 18 ומעלה, אך מדינות שונות בקנדה יוכלו להציב מגבלת גיל שונה

אילוסטרציה. ShutterStock
עלה קנאביס. אילוסטרציה/ShutterStock

הסנאט בקנדה אישר הלילה (שישי) חוק שיאפשר שימוש, ייצור ומכירה של קנביס. בשנת 2001 התירה המדינה הצפון אמריקנית את מכירתו של קנביס למטרות רפואיות בלבד. החוק החדש, שטעון את אישורו הסופי של בית הנבחרים, יאפשר לבני 18 ומעלה להחזיק בכמות של עד 30 גרם קנביס למטרת שימוש עצמי.

קנדה היא הראשונה ממדינות ארגון המדינות המתועשות (G7) המאשרת בחוק את השימוש, הייצור והמכירה של קנביס. אישור החוק בסנאט מגיע ערב פסגת הארגון שתתקיים בקוויבק. ראש הממשלה ג'סטין טרודו הבטיח לקדם חקיקה בנושא במהלך קמפיין הבחירות שלו בשנת 2015. החוק צפוי להיכנס לתוקף במהלך אוגוסט או ספטמבר הקרובים.

לאחר שיזכה החוק לאישור בית הנבחרים, שנתן לו אישור ראשוני בנובמבר האחרון אך צריך לאשר את השינויים בנוסח שהוכנסו במהלך הדיונים בסנאט, יהיו המדינות השונות בקנדה אחראיות על הקמת המנגנונים לאכיפת החוק וכן להפצה באופן חוקי של הקנביס.

תחת החוק החדש תיאסר המכירה למי שטרם מלאו להם 18. אולם, למדינות תינתן אפשרות להציב מגבלת גיל שונה. על פי הערכות בקנדה, שווי השוק של הקנביס החוקי צפוי לעמוד על כ-4.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully