וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב נשי ואסטרונאוט: ספרד השביעה ממשלה היסטורית

7.6.2018 / 12:28

סנצ'ס הסוציאליסט בחר בנשים לרוב התפקידים בממשלו החדש, וינסה לשרוד למרות שלמפלגתו רק רבע ממושבי הפרלמנט. הוא מינה גם אנשי מקצוע רבים, כולל מומחה לשינויי אקלים לתפקיד השר לאיכות הסביבה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מלך ספרד פליפה החמישי השביע היום (חמישי) את ממשלתו החדשה של פדרו סנצ'ס, שתורכב ברובה מנשים לראשונה בהיסטוריה. סנצ'ס, שמפלגתו הסוציאליסטית מחזיקה רק ב-84 מתוך 350 מושבי הפרלמנט, עלה לשלטון ביום שישי בעקבות ברית לא צפויה עם מפלגת המשאל הרדיקלית פודמוס ועם מפלגות לאומניות, אולם הוא לא שילב בממשלתו את חברי פודמוס, שמחזיקים ב-67 מושבים.

רוב השרים הם משורות המפלגה הסוציאליסטית, לצד מינוייהם של אנשי מקצוע, כמו אסטרונאוט שימש שר המדע, תובעת המתמחה במשפטי טרור לתפקיד שרת המשפטים ומומחה לשינויים אקלים לתפקיד השר להגנת הסביבה.

"כולם מוכשרים מאוד, והם יעשו שליחות לשירות הציבורי והם משקפים את הטוב ביותר של ספרד", אמר סנצ'ס לכתבים אתמול. לדבריו, הממשלה החדשה היא "בעד שוויון מגדרי, חוצה-דורות, פתוחה לעולם אבל מעוגנת באיחוד האירופי".

השבעת ממשלת ספרד על ידי המלך פליפה בארמון במדריד, 7 ביוני 2018. רויטרס
תחזיק עד 2020? ממשלת ספרד החדשה, היום/רויטרס

בין הנשים הבולטות ביותר בממשלה החדשה הן כרמן קלבו, מבכירות המפלגה שתשמש סגנית ראש ממשלה, ומנכ"לית אגף התקציב בנציבות האירופית נדיה קלבינו, שתהיה שרת האוצר.

לנוכח הפיצול הרב בפרלמנט, הממשלה החדשה תתקשה להעביר שינויים דרמטיים, אולם הצעות פופולריות ובעלות תמיכה רחבה בציבור עשויות לאפשר לו להישאר בתפקיד או לנצח בבחירות בזק אם הממשלה לא תצליח לסיים את כהונתה עד 2020.

אחד האתגרים הגדולים ביותר שלו יהיו שיקום היחסים עם קטלוניה, שערכה משאל עם שנוי במחלוקת על עצמאותה בשנה שעברה והובילה לכפיית שלטון ישיר של מדריד עליה. סנצ'ס מחויב להמשיך בתמיכת אחדותה של ספרד, הקבועה בחוקת המדינה, אולם הוא עשוי לפתוח במגעים עם הממשלה החדשה בברצלונה, שנותרה בדלנית.

הוא מינה שני קטלאנים לממשלתו, אולם הבחירה בנשיא הפרלמנט האירופי לשעבר ג'וזפ בורל, המתנגד לעצמאות המחוז, לתפקיד שר החוץ הכעיסה את האגף הבדלני בקטלוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully