וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ביטול המשחק: מאכזב ומצער, טבעי שיתקיים בירושלים

טל שלו, פמליית ראש הממשלה באירופה

6.6.2018 / 20:00

ראש הממשלה התייחס בתדרוך לעיתונאים לביטול משחק הידידות עם ארגנטינה שהיה אמור להתקיים בשבת הקרובה והבהיר כי דרישת השרה רגב כי האירוע יתקיים בירושלים טבעית. "לצערי הם נסוגו מזה", אמר. "מקווה שזה לא ישפיע על תחומים נוספים - צריך להיערך ללחצים"

צילום: קובי אליהו עריכה: תום זואילי

(בווידאו: שרת התרבות והספורט מירי רגב במסיבת עיתונאים בעקבות ביטול המשחק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) להחלטתה הרשמית של התאחדות הכדורגל של ארגנטינה לבטל את משחק הידידות שתוכנן להתקיים מול נבחרת ישראל. "זו החלטה מאכזבת ומצערת", אמר נתניהו השוהה בביקור מדיני באירופה במהלך תדרוך לעיתונאים.

"שמעתי על ההחלטה אתמול בערב", המשיך ראש הממשלה. "שוחחתי עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי
ושאלתי אותו אם הוא יכול להתערב. הוא שב אלי לאחר זמן קצר והשיב שאין לו דרך להשפיע על זה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
סופית: ארגנטינה הודיעה שלא תגיע לישראל
עופר עיני: "זה טרור. מנסים לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל"
נתניהו על ביטול המשחק עם נבחרת ארגנטינה: "ממשיכים הלאה חבר'ה"

ראש הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 3 ביוני 2018. רויטרס
"החלטה מאכזבת ומצערת". נתניהו/רויטרס

נתניהו ציין כי שרת התרבות והספורט מירי רגב, ביקשה להעביר את המשחק שתוכנן להתקיים בשבת הקרובה בירושלים. "זו בקשה טבעית להעביר את המשחק", הצהיר נתניהו. "לצערי הם נסוגו מזה".

נתניהו אף הביע חשש שהחלטה לבטל את משחק הידידות תגרור עמה השלכות נוספות שאינן קשורות לעולם הספורט. "אני מקווה שזה לא ישפיע על תחומים נוספים, צריך להיערך לאפשרות שיופעלו כל מיני לחצים", אמר.

מירי רגב שרת התרבות והספורט. קובי אליהו
"מסי רצה לבקר בירושלים". שרת התרבות והספורט מירי רגב, היום/קובי אליהו

מוקדם יותר כינסה השרה רגב מסיבת עיתונאים בה ציינה כי החלטת ההתאחדות בארגנטינה לבטל את המשחק באה בעקבות איומים על חייהם של השחקנים. "במהלך 24 השעות נערך משא ומתן אינטנסיבי בין גופים שונים בישראל לגופים שונים בארגנטינה וכולם פעלו על מנת למנוע זאת", אמרה. "החלטת ביטול המשחק נובעת מהחלטה אחת בלבד: איומים של גורמי טרור שהופנו כלפי מסי, משפחתו ושחקנים אחרים נוספים".

רגב הציגה תמונות מהפגנות פלסטיניות ואמרה: "מדובר בטרור. באולימפיאדת מינכן היו אלה מרצחים מארגון ספטמבר השחור. היום ג'יבריל ראג'וב, תלמידו של ערפאת, ממשיך בדרכו. הסיפור הוא לא האם המשחק היה בחיפה או בירושלים. הוא גדול יותר. אנחנו צריכים לפעול בכל הערוצים הבינלאומיים ולמנוע את המצב לפיו טרור ואיומים על שחקנים יגרמו למצב כזה. היום זה ישראל - היום מדינה אחרת. טרור הוא טרור, אין לו גבולות. אל תתבלבלו, זה לא אירוע BDS".

"אין שקר גדול מזה שהדרישה שלי לקיים את המשחק בירושלים גרמה לביטול המשחק", הוסיפה. "ירושלים היא בירתנו והיא מאחדת אותנו, היא לא בעייה פוליטית. המשחק אמור היה להתקיים כלל בשל רצון של מסי להגיע לירושלים ולבקר בכנסיית הקבר. לאנשים אין כבוד לאומי? לצערי האיומים על משפחתו גרמו למסי לוותר על הרצון שלו להגיע לכותל. אני מבינה את האכזבה הגדולה של עשרות אלפי אוהדים שציפו לראות את מסי משחק בירושלים, אבל יש ערכים שנמצאים מעל למסי. ראש הממשלה אמר שצריך להתקדם הלאה ואני אומרת שלא קרה אסון וצריך להרים את הראש. לא ניתן לאירועים האלה למנוע את הגאווה והשמחה במדינה שיש לנו. אני רוצה להודות לעופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, על מאמציו, וגם לדני בנעים. תודה לכל מי שניסה לסייע. ארגנטינה לא מגיעה לארץ אבל אנחנו מדינה שמחה עם דברים טובים, אין לנו במה להתבייש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully