וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת מקסיקו בטראמפ: מכסי מגן על חזיר, תפוחים וויסקי

בתגובה למסים שהטילה ארה"ב על יבוא פלדה ואלומיניום ממקסיקו, קנדה והאיחוד האירופי, שכנתה מדרום הגיבה בצעדים משלה. אלו, לפי הערכות, נועדו לפגוע במעוזי הרפובליקנים לקראת הבחירות בנובמבר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מקסיקו הכריזה הלילה (רביעי) על שורת מכסי מגן על מוצרים אמריקניים, בתגובה להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להטיל מס על יבוא פלדה ואלומיניום מהמדינה. הרשימה כוללת בין היתר וויסקי, גבינה, פלדה, בורבון, תפוחים, תפוחי אדמה וחזיר, שעל יבואם הוטל בין 20% ל-25% מס. בשבוע שעבר הטיל טראמפ מכסי מגן על יבוא מוצרי פלדה ואלומיניום ממקסיקו, מקנדה ומהאיחוד האירופי, בעלות בריתו הקרובות שזעמו על המהלך.

מכסי המגן של מקסיקו, יבואנית הגדולה ביותר של חזיר מארצות הברית, נועדו לפי ההערכות לפגוע במעוזי הרפובליקנים לפני בחירות אמצע הכהונה בנובמבר. כך, למשל, מעמדו של חבר הקונגרס הרפובליקני רוד בלום מאייווה, יצרנית החזיר הגדולה ביותר בארצות הברית שמקסיקו היא השוק הגדול ביותר שלה, מתערער לקראת הבחירות.

המחלוקת הכלכלית המחודשת בין ארצות הברית למקסיקו פרצה במקביל לניסיונות הצולעים לשנות את הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA), שבו חברות ארצות הברית, קנדה ומקסיקו. יועצו הכלכלי של טראמפ, לארי קודלואו, אמר אתמול כי ייתכן שהנשיא ינסה להחליף את ההסכם בעסקאות בילטרליות עם קנדה ומקסיקו - צעד שלו שתי המדינות מתנגדות.

מאזן הסחר בין ארצות הברית למקסיקו הוא 600 מיליארד דולר בשנה, ו-16% מהתוצרת האמריקנית מגיעה לשכנתה מדרום, שמצדה מוכרת 80% מיצואה לארצות הברית.

חוות חזירים במדינת פואבלו, מקסיקו, אוגוסט 2017. רויטרס
חוות חזירים במקסיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully