וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי את, בכלל, צפון קוריאה? וואלה! גלובל עם אורן נהרי

7.6.2018 / 17:00

סופחה בברוטאליות למדינה אחרת בתחילת המאה הקודמת. חולקה לשתי מדינות לאחר מלחמת העולם ה-2. והמדינה הצפונית מבין השתיים לא מפסיקה לנפק כותרות. אורן נהרי מסביר פעם אחת ולתמיד מה הסיפור עם המדינה המתחמשת מהמזרח הרחוק

עריכת וידאו: נועה לוי, אביעד בללי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר.
והפעם, במרכז התכנית - צפון קוריאה:
לקראת פגישת הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה קים ג'ונג-און, שנכון לכתיבת שורות אלה עודנה מתקיימת, נהרי מסביר מי היא, בכלל, המדינה המתחמשת מהמזרח הרחוק. מה ההיסטוריה של קוריאה ה"מקורית"? לאיזו מדינה היא סופחה בברוטאליות בתחילת המאה הקודמת? כיצד ומתי נוצרה החלוקה בין דרום המדינה לצפונה? מה המאפיינים של כל אחת מהשכנות? ומה הביא להתקרבות הנוכחית של צפון קוריאה מול המערב?

בהמשך התכנית - ראיון מיוחד עם פרופ' צ'ארלס בנט מחברת IBM ופרופ' ז'יל ברסר מאוניברסיטת מונטריאול, חתני פרס וולף לפיזיקה לשנת 2018, שהתארחו בישראל בשבוע שעבר. על תורת האינפורמציה הקוונטית שייסדו, על הסודיות שהיא מאפשרת בתקשורת בין אנשים, על הקשר שלה לשופינג און-ליין ועל הסיכוי שלהם לפרס נובל.

וגם: מדי שנה אנו קוטלים יותר ממאה מיליון כרישים למען סנפיריהם ותו לא, ה"דייגים" הם מזמן אניות מכמורת תעשייתיות - ובעוד עשור יהיו במי האוקיינוס יותר שקיות ניילון מאשר דגים. יום איכות הסביבה הבינלאומי חל השבוע, וזהו (עוד) זמן למחשבה על עתיד האוקיינוסים והגלובוס. צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully