וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצבא איראן: לא מתכוונים להחזיר את הכוחות מסוריה

3.6.2018 / 23:25

יועצו של מפקד הצבא הכחיש את הדיווחים על נסיגה של כוחות איראניים ושיעיים מדרום סוריה. "נהנים מיחסים קרובים עם סוריה", אמר הגנרל, שהוסיף: "הדבר שהכי מפחיד את ישראל הוא נוכחות לוחמים מוסלמים בקרבה - וזה לא ישתנה"

צילום: משהב"ט

בכיר בצבא איראן דחה היום (ראשון) את הדיווחים שלפיהם טהראן תסיג את כוחותיה מסוריה. זאת, לדבריו, מאחר שהכוחות האיראניים נמצאים במדינה לבקשת ממשלת סןריה, בניגוד לכוחות האמריקניים. גנרל מסעוד ג'זיארי, יועצו של מפקד צבא איראן, אמר לסוכנות הידיעות תסנים כי "איראן וסוריה נהנות מיחסים קרובים שלא יושפעו מאמצעי תעמולה מצד אף אחד".

"הפחד הגדול ביותר של המשטר הציוני של ישראל הוא נוכחותם של לוחמים מוסלמים בקרבו", אמר הגנרל, שהוסיף כי אחרי שמצב זה הפך למציאות, "ארצות הברית וישראל עושות מאמצים נואשים כדי לשנות את המצב". עם זאת, הוא אמר כי "עליהן לדעת כי המצב הזה לא הולך להשתנת".

הוא שב על טענות בכירים באיראן ובסוריה כי הנוכחות הצבאית של טהראן היא בדמותם של יועצים, וכי אלו נמצאים לבקשת דמשק "והעם הסורי". ג'זיארי הוסיף: "אנחנו מייחלים ליום שבו סוריה ומדינות אחרות באזור יחוו עידן ללא גורמים זרים טורדניים הגורמים לצרות".

עוד אמר יועצו של מפקד צבא איראן כי לישראל "אין עתיד ורוד" וכי גם ארצות הברית "תצטרך לעזוב את האזור".

מצעד יום הצבא בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. סוכנות הידיעות תסנים, רויטרס
מצעד צבאי בטהראן, בחודש אפריל/רויטרס, סוכנות הידיעות תסנים

בימים האחרונים דווח כי ישראל ורוסיה הגיעו להסדרה על נסיגת כוחות איראניים ושיעיים מדרומה של סוריה, וגם שגריר רוסיה באו"ם אמר כי "למיטב הבנתו" הושגו הבנות כאלו. עם זאת, גורם מדיני בכיר אמר אתמול כי אין שחר לדיווחים וכי ישראל מתעקשת כי איראן תיסוג מכל שטחה של סוריה, ולא רק משטחים שבסמוך לרמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully