וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי צלב או תנ"ך: ראש ממשלת ספרד הושבע - עם מסר לכנסייה הקתולית

סנצ'ס הסוציאליסט רשם היסטוריה אחרי שבטקס שלו לא היו סממנים דתיים עם ריכוך התקנון הנוקשה. המנהיג החדש במדריד הבטיח להיאבק במעמדה הרם של הכנסייה במדינה ולהוציא תכנים דתיים מבתי הספר הממלכתיים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראש ממשלת ספרד החדש פדרו סנצ'ס רשם אתמול (שבת) היסטוריה, כשהיה לראשון שמושבע לתפקיד מבלי שהונח על השולחן צלב או ספר תנ"ך. מנהיג המפלגה הסוציאליסטית בן ה-46 החליף את מריאנו ראחוי, ראש הממשלה השמרן שהודח בהצבעת אי-אמון בפרלמנט ביום שישי בשל פרשת שחיתות נרחבת במפלגתו. לפי מומחים לבית המלוכה, המלך פליפה ריכך את תקנון ההשבעה מאז עלה לכס ב-2014, כך שעתה נוכחות סמלים נוצריים בטקסים רשמיים הם לא בגדר חובה.

סנצ'ס מוביל קו תקיף נגד הכנסייה הקתולית, שעדיין נהנית ממעמד רם על אף שספרד באופן רשמי היא מדינה חילונית. במצע שלו במהלך הקמפיין לראשות הנהגת המפלגה הסוציאליסטית בשנה שעברה, הוא הבטיח לבטל הסכמים שנחתמו בין ספרד לוותיקן ב-1979, שבמסגרתם, בין היתר, זוכה הכנסייה למימון דרך משלמי המסים, פטורה ממסים בעצמה ומקבלת מימון ממשלתי ללימודי דת בבתי ספר ממלכתיים.

הוא אמר כי בין מטרותיו הן "מימון עצמי של הכנסייה" והסרת הדת מספרי הלימוד בבתי הספר הממלכתיים.

פדרו סנצ'ס מושבע לראשות ממשלת ספרד בארמון במדריד, 2 ביוני 2018. רויטרס
יתקשה להעביר את האג'נדה שלו. סנצ'ס מושבע לתפקיד, אתמול/רויטרס

עם זאת, סנצ'ס יתקשה להעביר חקיקה בפרלמנט, מאחר שמפלגתו מחזיקה רק ב-84 מושבים מתוך 350 מושבי הפרלמנט. הוא הצליח להדיח את ראחוי בסיוע מפלגת השמאל הפופוליסטית פודמוס, והמפלגות הבאסקיות והקטאלניות, אך אלו יתקשו לגבש סדר יום משותף על בסיס קבוע.

ראש הממשלה החדש של ספרד יידרש להתמודד עתה עם המשבר בקטלוניה, שהשביעה גם היא אתמול ממשלה חדשה שהובילה לסיום השלטון הישיר של מדריד, וכן עם המשא ומתן התקוע עם בריטניה על עתיד גיברלטר, לנוכח פרישתה של בריטניה מהאיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully