וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה של המשטר הסוציאליסטי: ונצואלה שחררה עשרות אסירים פוליטיים

כ-80 פוליטיקאים ופעילים מהאופוזיציה קיבלו חנינה מהשלטון של מדורו, שאמר כי יבחן מקרים נוספים. "הם מעולם לא היו צריכים להיות בכלא, אין מה להודות לדיקטטורה על כך", אמר אחד מבכירי מתנגדי הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מדורו חוגג את ניצחונו בבחירות בחודש שעבר)

ממשלת ונצואלה שחררה עשרות פוליטיקאים ופעילים מהאופוזיציה ביומיים האחרונים, בניסיון להקל את המתיחות במדינה הדרום אמריקנית הסובלת ממשבר כלכלי ופוליטי חריף. בסך הכול, שוחררו 79 אסירים, בהם בנו של גנרל מורד לשעבר, גנרל שהתנגד לצו מעצרו עם נשק וראש העיר לשעבר של סן קריסטובל.

רבים מהם השתתפו בהפגנות נגד שלטונו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו ב-2014 וב-2017, שבהן נהרגו כ-170 בני אדם. שר התקשורת חורחה רודריגז אמר כי הממשלה בוחנת מקרים של מתנגדי משטר נוספים. כל המשוחררים מנועים מלהשתמש ברשתות החברתיות או לצאת משטחה של המדינה.

קבוצת אסירות פוליטיות חוגגות את שחרורן מהכלא בקראקס, ונצואלה, 1 ביוני 2018. AP
עוד כ-300 מתנגדי משטר בכלא. אסירות פוליטיות חוגגות את שחרורן, שישי/AP

השחרורים הגיעו לאחר שמדורו נבחר בחודש שעבר לכהונה נוספת בת שש שנים, בתום מערכת בחירות שאותה החרימה האופוזיציה. מדינות רבות, ובראשן ארצות הברית, לא הכירו בתוצאות וארגנטינה, ברזיל וקנדה החזירו את שגריריהן מקראקס במחאה.

"הם מעולם לא היו צריכים להיות בכלא", אמר חוליו בורג'ס, אחד ממנהיגי האופוזיציה. "אין מה להודות לדיקטטורה על כך", כתב בחשבון הטוויטר שלו. לפי האופוזיציה, כ-300 אסירים פוליטיים נותרו בבתי הכלא, בניסיון להשתיק את ההתנגדות לשלטון. הבכיר שבהם הוא לאופולדו לופז, שהיה אחד משני מנהיגי אופוזיציה שעליהם נאסר להתמודד בבחירות.

ארצות הברית טוענת כי מדורו הוא דיקטטור והטילה סנקציות על ונצואלה. הנשיא מאשים את מתנגדיו בכך שהם מנהלים "מלחמה כלכלית" נגדו, שהובילו להיפר אינפלציה ולמחסור במזון ובתרופות.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 29 במאי 2018. רויטרס
נבחר לכהונה נוספת בת שש שנים. מדורו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully