וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: לא ניגרר לעימות באיראן, מסוכן לדחוף את ארה"ב וישראל לכך

3.6.2018 / 11:51

שר ההגנה אמר כי על המחלוקות עם טהראן, "אין זה אומר שאנחנו מתדלקים מלחמה באזור". הוא רמז לכך שריאד, המובילה את המצור על ארצו, דוחקת בוושינגטון ובירושלים לפתוח במלחמה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה של קטאר, חאלד אל-עטיה, אמר כי ארצו לא תיגרר לעימות מול איראן. בכנס ביטחון בינלאומי בסינגפור, אמר אל-עטיה, המשמש גם סגן ראש ממשלה, כי לדוחא יש מחלוקות רבות עם איראן, אבל אין זה אומר ש"אנחנו הולכים ומתדלקים מלחמה" באזור.

"האם זה חכם לקרוא לארצות הברית ולישראל להילחם באיראן? אם צד שלישי מנסה לדחוף את האזור או מדינה מסוימת באזור למלחמה עם איראן, זה מסוכן מאוד", אמר. הוא לא ציין מפורשות את ערב הסעודית, שמובילה את החרם על ארצו יחד עם מדינות נוספות מאז יוני אשתקד, בטענה כי היא תומכת בטרור ומקיימת קשרים עם איראן.

מפציץ אמריקני מדגם B-52 בבסיס אל-עדיד, קטאר, אפריל 2016. רויטרס
מפציץ אמריקני בבסיס אל-עדיד בקטאר/רויטרס

עוד אמר הבכיר הקטארי בנאומו כי "איראן היא שכנה. עלינו לדבר עמה, לשים את כל הדברים על השולחן ולהתחיל לדבר על שלום ולא על מלחמה", כשנשאל אם בסיסי חיל האוויר בקטאר עשויים לשמש לתקיפות באיראן, השיב אל-עטיה כי ארצו אינה "אוהדת של מלחמות" אלא תומכת בדיאלוג.

כעשרת אלפים חיילים אמריקנים מוצבים במתחם האווירי אל-ודיד בקטאר, כחלק מהמערכה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והמלחמה באפגניסטן.

שר ההגנה הקטארי קרא גם לשמר את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, אחרי פרישתה של ארצות הברית ממנו בחודש שעבר. "כולם צריכים לשמור את זה ולהתקדם עם זה. בעיניי, אני חושב שארצות הברית חכמה מכדי להיכנס למלחמה עם איראן", הוסיף. לדבריו, קטאר נאבקת בנחישות בטרור ויישמה את החלטות האו"ם ואת הסנקציות נגד פעילי טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully