וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנב "הזהב הירוק" הסדרתי: כתב אישום נגד בן 33 מהצפון

3.6.2018 / 8:15

כוח מג"ב עצר את ניס כשברכבו רבע טון אבוקדו שטען כי קנה מכפר סמוך, אך איכון הטלפון שלו הראה כי היה יותר משעתיים במטע בבנימינה. נגד החשוד מתנהלים שני משפטים נוספים בגין גניבת חמישה טון ו-600 קילוגרם אבוקדו בשתי הזדמנויות

האבוקדו של משק לאואר נתפס ושב לבעליו.. "שומרים על הבית", מערכת וואלה! NEWS
האבוקדו שהוחזר למשק לאואר/מערכת וואלה! NEWS, "שומרים על הבית"

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר נגד ענאן ניס בבית המשפט השלום בחדרה, נוסף לבקשה למעצר עד תום הליכים. ניס בן ה-33 מהכפר מזרעה בגליל המערבי, חשוד בגניבת רבע טון אבוקדו ממשק "לאואר" שבבנימינה.

כוחות מג"ב עצרו את ניס יחד עם נער בן 17 סמוך למחלף עתלית לאחר מצוד אחריהם לפני כשבועיים, כשברכבם נמצא אבוקדו ארוז בארגז ובשקיות. ערכו של האבוקדו הגנוב לחקלאי עומד על כ-3,450 שקלים. נזק נוסף נגרם לעצי האבוקדו והמטע כתוצאה מהקטיף החפוז, הלא מקצועי ומחיתוך הגדר. האבוקדו הגנוב הושב לבעלי המשק החקלאי.

החשוד היה בדרכו צפונה עם התוצרת הגנובה וטען רכש את הפרי בכפר ברטעה שעל קו התפר, המשטרה איכנה את הטלפון של ענאן ניס, שהראה כי כלל לא היה בכפר ברטעה באותו יום.

רכבו צולם במצלמות האבטחה של תחנת דור אלון הסמוכה למטע בדרך הבורג' בבנימינה. מג"ב אף ציינו כי הבחינו ברכב חונה לא הרחק מהמטע המדובר, כמה שעות קודם לכן. כשעובדות אלו הוטחו בחקירתו, החשוד שינה את גרסתו וטען כי עצר במושבה להטיל מימיו, אלא שהחוקרים גילו מאיכון מכשירו כי שהה כשעתיים באזור המטע.

רבע טון אבוקדו שנגנבו ממשפחת לאואר בבנימינה, מאי 2018. "שומרים יחד על הבית?, מערכת וואלה! NEWS
רבע טון אבוקדו גנוב/מערכת וואלה! NEWS, "שומרים יחד על הבית?

השופט אהוד קפלן האריך את מעצרו של החשוד עד תום ההליכים נגדו, ודחה את בקשת סניגורו של ניס, עורך דין אסף ברדוגו, לשחרר את ניס למעצר בית. השופט קפלן אף ציין כי "מדובר בעבירה שניתן לעבור אותה בכל מקום במדינה, אולי למעט במדבר, שם אין מטעים".

באותו בית משפט, מתנהל נגדו משפט נוסף בגין גניבת כחמישה טון אבוקדו משטחי קיבוץ מעין צבי, הסמוך לזכרון יעקב ובבית משפט השלום בקריות מתנהל כנגדו משפט בגין גניבת 600 קילוגרם אבוקדו ממשק גרינברג בשטחי קיבוץ עברון. התובעת, עורכת הדין יעל פנחסי, טענה במשפט כי "לא מדובר בעבירת רכוש ספונטנית שנעשתה בלהט הרגע". עוד הוסיפה כי "פעם אחר פעם הוא נלכד במטעי אבוקדו בצפון".

השופט קפלן אמר כי "עבירה של גניבה חקלאית ועבירות נלוות אליה, היא עבירה במדרג הגבוה של עבירות הרכוש". עוד הוסיף השופט כי "מדובר בעבירה מסוג פשע, והעונש עליה חמור פי כמה מעבירת גניבה רגילה. היא אינה יכולה להימדד במונחים כספיים של מחיר התוצרת החקלאית, כי הנזק שנגרם לחקלאי הוא הרבה מעבר לנזק המידי. הוא נאלץ לחיות בתחושה של חוסר ביטחון, להקדיש משאבים ניכרים לשמירה על רכוש".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

למג"ב הצלחות רבות לאחרונה במיגור גניבות אבוקדו בגליל המערבי

למג"ב היו הצלחות משמעותיות לאחרונה במיגור גניבות אבוקדו בגליל המערבי, ומסתמן כי גנבי הפרי הפועלים בשטח כבר העתיקו את הפעילות שלהם דרומה, כדי לספק את ביקושים הבלתי נלאים של סוחרי "הזהב הירוק". כך, טוענים בחדשים האחרונים חקלאי זכרון יעקב, בנימינה וגבעת עדה.

ממשמר הגבול נמסר כי "פריסתם הרחבה של שוטרי משמר הגבול ומשטרת ישראל בשטחים החקלאיים ברחבי הארץ מאפשרת את זמני התגובה הקצרים, ובכך את פעילותם המקצועית של השוטרים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully