וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא תמיכת נתניהו: אלקין הודיע שיתמודד על ראשות עיריית ירושלים

השר ביקש את תמיכתם של תושבי העיר בבחירות שיערכו באוקטובר. ראש הממשלה לא הביע תמיכה בריצתו, לאחר שליברמן ודרעי ביקשו שלא יפגע במועמד המקורב להם, משה ליאון. כעת ייאלץ אלקין, תושב ההתנחלות כפר אלדד, להעתיק את מקום מגוריו לבירה באופן מידי

אתר רשמי

השר לענייני ירושלים ולהגנת הסביבה הודיע היום (חמישי) כי יתמודד על ראשות עיריית ירושלים, חרף העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הביע תמיכה בריצתו לתפקיד. אלקין, תושב ההתנחלות כפר אלדד שבגוש עציון, ייאלץ להעביר עד מחר את כתובת מגוריו לעיר. "אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים, כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה", כתב בהודעה שהפיץ לתושבי העיר, וביקש את תמיכתם בבחירות שיתקיימו בחודש אוקטובר.

השר אלקין ביקש מנתניהו בתקופה האחרונה שיביע את תמיכתו בו, אך ראש הממשלה נמנע מלעשות כך. בישיבת סיעת הליכוד השבוע אמר נתניהו כי הוא מעוניין שאלקין יישאר בתפקידו בממשלה ובקבינט, וכי יגבש את דעתו בקרוב.השבוע ערך ראש הממשלה שיחות עם ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, ולפי גורמים המעורים בפרטים, "מרביתם לא הביעו עניין משמעותי במועמדותו של אלקין לתפקיד". סגר השר יעקב ליצמן אמר לנתניהו כי יתמוך במועמד חרדי, ככל שיהיה כזה, ואם לא, העניין יובא להכרעה אצל הרבנים, ולא מוקדם מחודשיים לפני תקופת הבחירות.

השר אלקין מכריז על התמודדות לראשות עיריית י-ם. אתר רשמי
אלקין מכריז על מועמדותו, היום/אתר רשמי

אלקין מצטרף לשורה של מועמדים לראשות העיר, המרכזי בהם הוא חבר המועצה משה ליאון שזוכה לתמיכת השר אביגדור ליברמן ובבחירות הקודמות הפסיד לברקת. כמו כן הודיעו על מועמדותם חבר המועצה וי"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ' והיועץ המשפטי לשעבר של העירייה, יוסי חביליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה לציון יום ירושלים, 13 במאי 2018. רויטרס
ללא תמיכה פומבית. נתניהו/רויטרס

בשבועות האחרונים טענו גורמים פוליטיים כי שר הביטחון אביגדור ליברמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי הפעילו "לחצים גדולים" על נתניהו, כדי שלא יביע תמיכה פומבית באלקין, לאור העובדה כי ליאון, מקורבם של השניים, מתמודד לראשות העיר והוא עלול להיפגע מכך. אלקין המתין עד כה להכרעת ראש הממשלה, אך עד כה לא ניתנה הכרעה כזו באופן פומבי. אלקין היה זקוק לתמיכה כזו, בין היתר כי הוא זקוק לכספי מימון המפלגות של הליכוד.

גם מתוך המפלגה הפעיל אלקין לחצים על נתניהו. באירוע לציון תחילת העבודות על קו חדש של הרכבת הקלה בבירה אמרו השבוע השר ישראל כץ וראש העיר הנוכחי ניר ברקת כי הם תומכים באלקין. כץ ציין כי הוא "מקווה שזאב אלקין יתמודד בבחירות", והוסיף: "אני חושב שהליכוד צריך להעמיד מועמד. נאי חושב שהוא יכול להתמודד ויכול לעשות עבודה טובה". גם בישיבת הסיעה השבוע הפצירו ח"כים בנתניהו להביע את תמיכתו באלקין, ככל הנראה לאחר שיחות שערך עמם השר.

משה ליאון הגיב להודעתו של אלקין ואמר כי הוא "מברך על כל מתמודד שמעוניין לתרום לעיר". לדבריו, "יחד עם זאת, אני ממשיך לפעול בכל הכוח למען תושבי ירושלים, כפי שעשיתי בשנים האחרונות. אתמודד עד הסוף ואנצח".

יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים" המתמודד גם הוא לראשות העיר אמר כי "אלקין זקוק למדריך לטרמפיסט בירושלים, כי הוא רק עוד טרמפיסט שמבקש להפוך את כיכר ספרא למקפצה בדרך לג'וב הבא. ירושלים מספיק חשובה כדי שינהיג אותה ראש עיר שאיכפת לו ממנה, ולא מיכולתו להשיג קידום אישי על חשבונה, ראש עיר שהוכיח את עצמו בפעולות למען העיר ותושביה ולא רק בדיבורים מרחוק". לדבריו, "בחירה באלקין תהיה המשך לעידן ברקת, שבו האינטרסים של העיר שועבדו לטובת האינטרסים הפוליטיים של העומד בראשה".

המועמד לראשות העיר ויו"ר תנועת 'התעוררות' עופר ברקוביץ' אמר לאחר הודעת אלקין כי "העיר ירושלים איננה סידור עבודה לפוליטיקאים. לא נעשים ירושלמים על ידי העברת הכתובת לבית ההורים. אחרי עשור של של פעילות בעיר, אני המועמד הציוני הבכיר בירושלים, מול כל מתמודד, גם מול השר אלקין, הדבר ניכר גם בשטח וגם בסקרים".

לדבריו, "ירושלים זקוקה למנהיגות מחוברת, שמכירה היטב את העיר ואת הצרכים שלה ושאינה קשורים באינטרסים פוליטיים זרים. אני עומד בראש התנועה הציונית הגדולה ביותר בירושלים המאגדת מצביעים מכלל הקשת הפוליטית. אני מאמין שאהיה ראש העיר הבא של ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully