וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת ארדן: אסירים חרדים יוכלו להתפלל בכלא עם חליפות ומגבעות

31.5.2018 / 15:25

השר לביטחון פנים הנחה את שירות בתי הסוהר לאפשר לאסירים להגיע לתפילות בלבוש מלא ולמצוא פתרון "שיאזן בין צרכי הביטחון לכיבוד הדת". הרב הראשי יוסף בירך על ההנחיה, אך רכישת בגדים מתאימים לכלל האסירים עלולה להכביד על תקציב שב"ס

צילום: מאצ'י הוף

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע אתמול (רביעי) כי אסירים חרדים יוכלו להתפלל עם מגבעת וחליפה בבתי הכלא. מוקדם יותר השבוע פנה הרב הראשי יצחק יוסף לארדן בדרישה לאפשר לאסירים להתפלל עם מגבעת וחליפה, ומחה על האיסור שניתן לאחרונה על ידי שב"ס. ארדן ציין כי גיבש פתרון יחד עם הגורמים המקצועיים "המאזן בין כיבוד צרכי הדת הייחודים לבין צרכי הביטחון במתקני שירות בתי הסוהר".

"בשלב הראשון", מפרט השר ארדן, "בימי שישי ושבת יוכלו האסירים לנוע עם מגבעותיהם וחליפותיהם האישיות. באמצע השבוע יימצאו פריטים אלו בארון נעול בתוך בית הכנסת ויוצאו לצרכי התפילה בלבד. בהמשך, יירכשו ערכות שיסומנו על ידי שב"ס, ויחליפו את החליפות והמגבעות האישיות של האסירים להם הותרה הכנסת ציוד זה". כוונת שב"ס לרכוש חליפות ומגבעות לטובת האסירים עלולה ליצור בעיה שכן מדובר באין ספור מידות שמותאמות לכל אדם ואדם. הרכישה היא הקצאת תקציב גדול ומשמעותי ולא ברור אם מהלך כזה ייצא לפועל.

מצגר נכנס לרצות את עונשו בכלא מעשיהו 1 מאי 2017. מאצ'י הוף
הרב יונה מצגר בדרכו אל כלא מעשיהו, ינואר 2017/מאצ'י הוף

ארדן ציין כי "מטרתו הסופית של שירות בתי הסוהר היא להגיע למצב שבו נעשה שימוש רק בביגוד שנקנה ונבדק ע"י השב"ס", ובסיום מכתבו ציין השר כי הוא סבור שמדובר "בפתרון מאוזן המאפשר לאסירים לקיים את מצוות אמונתם ואת חופש הפולחן שלהם". בתגובה לפתרון הודה הרב הראשי לארדן, וציין כי "כמו תמיד שוב הוכיח שבכל הקשור למסורת ישראל הוא הראשון לסייע, ירבו כמותו".

בתקופה האחרונה התעוררה ביקורת מצד אסירים חרדים בבתי כלא מסוימים, בהם כלא מעשיהו וכלא איילון, בשל איסור חדש של שירות בתי הסוהר לפיו אין להכניס לבתי הכלא את המגבעות והחליפות, פריטי לבוש שחלקם נוהגים להתפלל עמם. עד לתקופה האחרונה היו נוהגים האסירים ללכת עם לבוש זה בחופשיות בכלא, ולא ברור מה גרם לשב"ס לשנות את מדיניותו. הביקורת של אסירים חרדים שסוקרה בהרחבה בכלי תקשורת חרדים גררה גם התערבות מצד רבנים, אישי ציבור ופוליטיקאים, ואלה פעלו להסדיר את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully