וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתשומת לב ירושלים ורמאללה: מהי הדרך לשלום "בלתי אפשרי"

31.5.2018 / 17:00

אחרי מאות שנים של עוינות ועשרות של טרור הדדי, הסכם השלום בצפון אירלנד מ-1998 מחזיק מעמד. בראיון מיוחד לוואלה! גלובל מדגיש דיוויד טרימבל, אדריכל ההסכם ההוא וחתן פרס נובל לשלום, כי "אין סיכוי שהצדדים יחזרו לאלימות" ומסביר מה הדרך לשלום שנראה בלתי אפשרי

עריכת וידאו: נועה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר.
והפעם:
ראיון מיוחד עם לורד דיוויד טרימבל, ידיד ישראל, לשעבר מנהיג המפלגה הפרוטסטנטית בצפון אירלנד וחתן פרס נובל לשלום על תפקידו בהשגת הסדר מדיני ושימורו עם מקבילו הקתולי ג'ון יום, שביקר השבוע בישראל.
בצפון אירלנד, אחרי מאות שנים של עוינות ועשרות שנות טרור הדדי וקשה הצליחו הצדדים להגיע להסדר שנחתם ב-1998, המחזיק מעמד גם כיום. מה ניתן ללמוד מהמקרה האירופי הזה והאם אפשר להקיש ממנו ליחסים שבין ישראל לפלסטינים?
"על כל צד לשים את עצמו בנעלי הצד האחר ולראות מה באמת חשוב לו", אומר לורד טרימבל, אך מדגיש: "לא ניתן להשוות את המצב בצפון אירלנד למצב בישראל ולכל מקרה יש את נסיבותיו".

וואלה גלובל דיויד טרימבל. מערכת וואלה!
"על כל צד לשים עצמו בנעלי הצד האחר". נהרי מול דיוויד טרימבל/מערכת וואלה!

בהמשך התכנית חוזר אבנר שביט, מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות, לשיחה באולפן וואלה! גלובל, וזאת לקראת עונת התרבות ישראל-צרפת שמושקת השבוע. איך ישפיעו רוחות התקופה, המתיחות בדרום וה-BDS על הגעת יוצרים צרפתים לישראל? עד כמה התרבות הצרפתית משפיעה היום על העולם, ולמה הישראלים כל כך אוהבים קומדיות צרפתיות מטופשות?

וגם: האם ההישג של נשות אירלנד בעניין ההפלות מהשבוע הוא סימן לצעידה קדימה לעבר ליברליזם והקניית זכות לאישה על גופה, או שמא יש סיכוי שהדבר יתהפך בעתיד לגל פטרוני ושמרני? צפו בתכנית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבנר שביט לוואלה גלובל 30.5.18. מערכת וואלה!
למה ישראלים מטורפים על קומדיות צרפתיות מטופשות. נהרי עם אבנר שביט, מבקר הקולנוע של וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully