וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחסור בתקציב: קורס הגיור "נתיב" עלול להיסגר מידית

31.5.2018 / 12:03

מנכ"ל הקורס, המשמש מסלול רשמי לגיור עבור חיילים וכן אזרחים המעוניינים להפוך ליהודים, התריע במכתב למשרד ראש הממשלה כי הוא נמצא בסכנת סגירה. 2,500 ממשתתפי הקורס עלולים ללכת הביתה בשיאו של תהליך הגיור

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

קורס הגיור "נתיב" - המסלול הרשמי לגיור עבור חיילי צה"ל וישראלים רבים אחרים שרוצים להפוך ליהודים - נמצא בסכנת סגירה. 2,500 מתגיירים המשתתפים בקורס עלולים ללכת הביתה בשיאו של תהליך הגיור, בשל מחסור בתקציב. בימים האחרונים מתנהלים דיונים בנושא בין משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר - אך עד כה ללא הצלחה.

מנכ"ל "נתיב" יונתן מאיר שיגר אתמול (רביעי) מכתב לראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ ולמשרד ראש הממשלה שבו הודיע כי החל ממחר תופסק הפעילות. על פי המכתב, בשל סגירת הקורס יופסקו לימודיהם לגיור של כ-2,500 תלמידים וחיילים, יישלחו מכתבי פיטורים לכ-180 מורים לגיור ול-20 עובדי מטה וכן יישלחו מכתבי הפסקת עבודה לכל מתקני האירוח של החיילים המתגיירים.

חיילים מתפללים בכותל המערבי, אוקטובר 2012. ShutterStock
2,500 מתגיירים עלולים להישלח הביתה. אילוסטרציה/ShutterStock

הקורס, שהמדינה מפעילה זה שני עשורים, נמצא בבסיס התקציב של משרד הביטחון. בשל הצלחתו בשנים האחרונות נוצר מחסור של 20 מיליון שקל בתקציב להפעלתו.

במכתב למשרד ראש הממשלה הוסיף מאיר כי "בזכות פעילות חדשנית בנתיב, השנה האחרונה הייתה המוצלחת ביותר בכל הזמנים מבחינת מספרי התלמידים לגיור, והפסקה מוחלטת של הפעילות תהווה מכת מוות להישג נדיר זה ולמשאבים הרבים שהושקעו בכך". לדבריו, "למותר לציין כי למהלך כאמור אין אח ורע בתולדות הגיור בישראל וכי יהיו לכך השלכות הרסניות על מאות רבות נוספות של תלמידים וחיילים המצויים לקראת גיור".

עוד באותו נושא

כבר השבוע: טיוטת הצעת חוק הגיור החדש תוצג לנתניהו בחמישי

לכתבה המלאה

מתוך חשבון הטוויטר של השר בנט:

ביממה האחרונה החלו שרים וחברי כנסת להפעיל לחצים בניסיון למנוע את סגירתו של הקורס. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ בטוויטר כי זו "תהיה איוולת לאפשר לכך לקרות מכיוון שדרך מסלול זה מתגיירים בכל שנה אלפי חיילי צה"ל". יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגישה הבוקר בקשה דחופה לדיון מהיר בכנסת בנושא ומסרה כי "ביטול הקורס הוא סטירה מצלצלת לכל אותם אלפי חיילים שמוכנים לתת את נפשם למען המדינה ובתמורה מבקשים דבר אחד - להיות חלק מהעם היהודי".

חברי כנסת נוספים הצטרפו לקריאות נגד סגירת הקורס, בהם אלעזר שטרן (יש עתיד) שיזם את קורס "נתיב" כשהיה קצין חינוך ראשי בצה"ל. "על ראש הממשלה למצוא תקציב לאחד הפרויקטים החשובים של צה"ל כצבא העם", מסר שטרן. חברתו לסיעה ח"כ עליזה לביא הוסיפה כי מדובר ב"סדר עדיפויות מעוות לחלוטין של הממשלה" היות ו"נתיב הוא נקודת אור בתוך מערך מקרטע".

שרת הקליטה והעלייה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) שיגרה מכתב לנתניהו ובו ציינה כי התכנית "מאפשרת גיורם של מאות ואלפי חיילים ואזרחים וסגירתה תהווה פגיעה חמורה ביותר בחיילים ועלולה לפגוע בעלייה ובעולים חדשים". לנדבר ביקשה מראש הממשלה "למנוע כל פגיעה" בקורס.

המשבר סביב קורס "נתיב" מתרחש על רקע המשבר שצפוי בחוק הגיור. שר המשפטים לשעבר משה נסים יגיש בשבוע הבא את המלצות ומסקנות הדו"ח שחיבר על הגיור בישראל, לאחר שחוק הגיור הממשלתי שקידם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עורר משבר פוליטי חריף בממשלה. המלצותיו היו אמורות לפשר בין הצדדים אבל ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה העבירו מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו הם מתנגדים להצעה. גורמים במפלגת יהדות התורה אמר לוואלה! NEWS כי הדבר "לא יקום ולא יהיה".

(עדכון ראשון: 11:04)

  • עוד באותו נושא:
  • גיור
  • נתיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully