וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאה של יותר מ-30 מיליון שקלים: בכירה ברשות המיסים נעצרה

המשטרה חקרה במשך כשנה את פעילותם של איריס טייב תובעת ברשות המיסים, בעלה ועו"ד מוכר מצפון הארץ. השלושה נעצרו בחשד לביצוע עבירות מרמה, הלבנת הון, זיוף בנסיבות מחמירות והונאה של אנשי עסקים רבים

פיגומים נפלו על בית קפה, רחוב יוניצמן, תל אביב. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
פיגומים נפלו על בית קפה, רחוב יוניצמן, תל אביב. דצמבר 2016/ניב אהרונסון

המשטרה עצרה עורכת דין בכירה ברשות המיסים וכן עורך דין שנחשב בעבר "עורך דין של ארגוני הפשע", וכן בעלה של הבכירה ברשות המיסים. השלושה חשודים בעבירות הונאה בהיקף של יותר מ-30 מיליון שקלים לאחר שהונו אנשי עסקים ברחבי הארץ.

מעצרם של עו"ד איריס טייב, עובדת רשות המיסים שמשמשת תובעת של מע''מ, בעלה ישראל טייב ועו"ד גיא אופיר מכרמיאל בוצע אתמול ובית המשפט בחיפה האריך את מעצרם בשישה ימים. המעצר בוצע בתום חקירה סמויה שנמשכה כשנה המתמקדת בפשיעה כלכלית. השלושה חשודים בביצוע עבירות מרמה, הלבנת הון, זיוף בנסיבות מחמירות והונאה. המשטרה ביקשה להדגיש כי עו"ד אופיר הינו עורך דין מכרמיאל וכי לא מדובר בעורך דין בעל אותו שם ממרכז הארץ.

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

על פי החשד, חברי הקבוצה חברו יחדיו במטרה להונות באופן שיטתי עשרות קורבנות, על ידי יצירת מצג שווא של סיוע וייעוץ עסקי, תוך רכישת אמונם. עם קבלת הכסף מהם, התכחשו לעסקה בדרכים שונות, בהן: ניתוק הקשר, התכחשות לחוב כספי וטענות שקריות כי "יחזירו את הכסף בתשלומים".

השלושה נחקרים במשרדי הימ"ר במחלק ההונאה בעכו, ואתמול אף בוצע חיפוש בבתיהם ובבתי העסק שברשותם, בסיוע יחידת כלבני הסמים והלבנת הון, לשם תפיסת כסף, מסמכים והתקני אחסון שונים המכילים ראיות שיכולים לסייע בחקירה, לצד תפיסת רכוש לטובת חילוט.

מדובר בחקירה שנוהלה עד כה באופן סמוי בליווי פרקליטות מחוז חיפה, בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, חוקרי הכונס הרשמי ויחידת החילוט באפוטרופוס הכללי.

לטענת המשטרה, ישראל טייב הוא המרכזית בפרשה והוא פנים מוכרות בתחום. ב-2009 שלח אותו בית המשפט המחוזי בחיפה לחמש וחצי שנות מאסר בגין עבירות דומות. אז הוא הורשע ב-11 עבירות מירמה על רקע עיסוקו בהלוואות בשוק האפור, בעיקר ללווים קשי יום. סבלם של קרבנותיו היה רב, קבע השופט כמאל סעב, "לא בחל בכל דרך להחמיר עוד יותר את מצבם ולהקשות על מצוקתם ותלותם בו ובהבטחותיו". הוא ציין הקרבנות היו "אזרחים תמימים נורמאטיביים ושומרי חוק שמצבם הכלכלי הקשה והצרכים המיידיים חייבו אותם לפנות למודעות שפרסם, כמפלט אחרון וכצעד להישרדות בשבילי החיים הקשים והסבוכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השלושה מכחישים את המיוחס להם

כל השלושה הכחישו את המיוחס להם, אבל בשלושה דיונים נפרדים שקיימה השופטת ג'ני טנוס היא מצאה חשד סביר הקושר אותם למעשים. עו"ד שמואל ברזני, המייצג את אופיר, מסר לוואלה! NEWS בתגובה ככי הוא "מכחיש כל קשר לביצוע עבירות. הוא עצמו התלונן לפני חודשים רבים על שנפל קורבן למרמה כלכלית של אחרים שגרמה לו לחובות כלכליים כבדים ולסגירת עסק שהעניק שירותי מימון". עו"ד ירום הלוי, המייצג את איריס טייב, מסר בהתייחסות כי "באיריס לא דבק רבב חרף העובדה שהיתה לה מעורבות מסוימת בחברה. מעצרה נולד אך ורק כאמצעי לחץ של החוקרים במטרה להשיג ממנה ראיות כנגד פרודה העצור אף הוא, ראיות שאין בידה לספק".

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully