וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות איומים בתא שטח אחד: כך מתמודדת כיפת ברזל עם הפצמ"רים בעזה

29.5.2018 / 16:45

גורמים בפיקוד הדרום הסבירו כי לא חל שינוי טכנולוגי שאפשר את יירוט הפצמ"רים, אלא כי מדיניות פריסת המערכת השתנתה באופן המגדיל את סיכויי היירוט. משרד הביטחון ממשיך בשדרוג רכיבי המיגון לתושבים, לצד הידוק הקשר בין פיקוד העורף לגופי הביטחון

צילום: דו"צ וסרטוני גולשים, עריכה: תומר לוי

שינויים במדיניות פריסת סוללות כיפת ברזל בשטח שדרגו את יעילות צה"ל בהגנה מפני פצצות מרגמה - כך אומרים היום (שלישי) גורמים בפיקוד הדרום לוואלה! NEWS. לאחר שדובר צה"ל אישר היום כי הסוללות יירטו פצמ"רים שנועדו לפגוע באזורים בנויים, הגורמים הסבירו כי לא חל שינוי טכנולוגי במערכת שאפשר זאת, אלא בפריסתן בשטח לצורך התמודדות עם אתגר מטחי הירי.

במסגרת אותו אתגר, נדרשת מערכת כיפת ברזל לספק מענה לירי של עשרות פצצות מרגמה בו זמנית לעבר תא שטח אחד. גורמים בפיקוד הדרום סיפרו כי הג'יהאד האסלאמי משתמש בפצמ"רים מתוצרת איראן, בקוטר 120 מ"מ. הן הוברחו בהיקפים גדולים מאוד דרך סיני באמצעות מנהרות העוברות מתחת לציר פילדלפי לתוך שטח רצועת עזה. חלק מפצצות המרגמה משוגרות ברדיוס של יותר מארבעה קילומטרים.

נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. שי מכלוף
פצצת מרגמה שנפלה באשכול, היום/שי מכלוף

הבוקר, במסגרת המטח הכבד, נורו לעבר ישראל יותר מ-30 פצצות מרגמה שהתמקדו באזור המועצה האזורית אשכול הגובלת בקטע הדרומי של רצועת עזה. מדיניות ההצבה של סוללות בשטח כולל תגבור אתרי מיירטים הגדילו את הסיכוי ליירוט ואת ניתוח האיומים של מערך ההגנה של חיל האוויר.

יירוט פצצות המרגמה השונות משתנה ותלוי בשני קריטריונים: הראשון - המרחק והטווח ממנו שוגרה פצצת המרגמה. לא בכל רדיוס יכולה סוללת כיפת ברזל ליירט את האיום (ישנן פצצות מרגמה בקוטר קטן יותר וטווח מעוף קצר בהרבה - א"ב). הפצצה חייבת לעבור טווח מינימלי של מעוף כדי שהסוללה תיירט אותו. קריטריון נוסף נוגע למיקום הנפילה: סוללת כיפת ברזל מיירטת איומים שעלולים לפגוע באזורים מיושבים ונמנעת מיירוט איומים על שטחים פתוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
"כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה - אך נחלה כישלון מסחרי בעולם. טל אנגלנדר
סוללת כיפת ברזל/טל אנגלנדר

אלו לא השדרוגים היחידים של מרכיבי ההגנה בנגב המערבי. משרד הביטחון תקצב באופן משמעותי את מרכיבי המיגון ברחבי אוגדת עזה והיישובים בטווח של שבעה קילומטרים מגבול הרצועה. לא רק מיגון למוסדות חינוך ומוסדות ציבוריים אלא גם מיגון אישי לאזרחים בקרבת תחנות הסעה וריכוזי אוכלוסייה בערים ויישובים ומיגוניות ללוחמים בשטח בקרבת גדר המערכת. בנוסף שודרגו מערכות הגילוי והזיהוי של חיל האוויר באמצעות מכ"מים מתקדמים ובהתאמה גם זמני ההתראה מפני ירי תלול מסלול - שאינו מתבצע בכינון ישיר. חשוב לציין, כי זמני ההתראה משתנים בהתאם לאופי האיום.

גם הקשר בין פיקוד העורף לרשויות המקומיות הפך להדוק יותר. קצין בכיר בפיקוד העורף ציין לפני כמה חודשים כי גורמי הביטחון ביישובים והחמ"לים האזרחיים עברו שדרוג טכנולוגי, ואף קיבלו תקציבים לאימונים כולל אימוני סימולטור. עדכוני המידע הביטחוני פיקוד העורף לראשי היישובים התהדקו, ותהליך קבלת ההחלטות הפך למשותף ויעיל יותר בשונה מן העבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully