וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הבעיות בוויזה בבריטניה: רומן אברמוביץ' יקבל אזרחות בישראל

המיליארדר היהודי-רוסי ובעליה של צ'לסי נחת בארץ ויהיה לאדם העשיר ביותר במדינה, עם הון של כ-11.5 מיליארד דולר. לאחרונה פגה ולא חודשה אשרת העסקים שלו בממלכה, ברקע המשבר בין מוסקבה ללונדון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המיליארדר היהודי-רוסי רומן אברמוביץ' נחת אתמול (שני) בישראל כדי לקבל אזרחות על בסיס חוק השבות. האוליגרך, המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מתקשה לחדש את הוויזה שלו בבריטניה, שבה התגורר בשנים האחרונות, ברקע המתיחות בין מוסקבה ללונדון. ברשת BBC דווח כי הוא עבר ריאיון בשבוע שעבר בשגרירות ישראל במוסקבה.

אברמוביץ', בן 51, מחזיק לפי מגזין פורבס בהון של 11.5 מיליארד דולר ויהיה האיש העשיר בישראל ויהנה מפטור במס למשך העשור הקרוב. ככל הנראה, בעלי של קבוצת הכדורגל צ'לסי הוא אחד הקורבנות של המשבר המחריף בין בריטניה לרוסיה, שהחל עם הרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל.

סקריפל נפגע אנושות מגז עצבים קטלני בעיר סולסברי במרץ, ויחד עם בתו אושפז במשך כחודשיים. לונדון מאשימה את מוסקבה באחריות לכך והבטיחה לפעול גם נגד האוליגרכים הרוסים, שעבור רבים מהם משמשת הממלכה יעד מועדף.

רומן אברמוביץ' בעלי צ'לסי. GettyImages
מקורב לפוטין. אברמוביץ'/GettyImages

לפי דיווחים בבריטניה, לפני כמה שבועות פגה ויזת המשקיע של אברמוביץ' וממשלת בריטניה סירבה להתייחס למקרה הפרטי שלו. בעלי צ'לסי לא השתתף במשחקה של קבוצתו מול מנצ'סטר יונייטד בגמר הגביע האנגלי מוקדם יותר החודש. עם אזרחותו הישראלית, הוא יוכל להיכנס לבריטניה למשך כמה ימים ללא ויזה.

ב-2015 הוא רכש את מלון ורסנו בשכונת נווה צדק בתל אביב, שאמור לשמש ביתו בארץ, והוא ביקר בשנים האחרונות פעמים רבות בישראל.

אברמוביץ', שלפני שעשה את הונו התפרנס ממכירת בובות פלסטיק ברוסיה, ניצל את קריסת ברית המועצות בתחילת שנות ה-90 כדי להיכנס לשוק הנפט. הוא היה שותפו של האוליגרך בוריס ברזובסקי, שמת בנסיבות מחשידות בבריטניה בעשור שעבר אחרי שסר חינו בעיני הקרמלין. מבקריהם טענו כי הם השתמשו בקשריהם ל"משפחה" - הכינוי לאליטה השולטת במוסקבה מאז ימיו של בוריס ילצין - כדי להשתלט על חברות ממשלתיות תמורת סכומים נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully