וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת ההוריקנים החלה מוקדם: הסופה "אלברטו" מכה בארה"ב

28.5.2018 / 23:05

במדינות אלבמה, מסיסיפי ופלורידה הוכרז מצב חירום עם הגעתה של הסופה הטרופית, שמביאה עמה גשמים עזים והרשויות בכוננות ספיגה. באופן רשמי, עונת ההוריקנים מתחילה ב-1 ביוני, ולכן "אלברטו" נחשבת לחריגה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית מתמודדת היום (שני) עם הסופה הטרופית הראשונה שזוכה לשם בעונת הקיץ - אלברטו. הסופה, שפגעה היום בחוף הים של מפרץ מקסיקו, נעה צפונה ומביאה עמה גשמים כבדים ורוחות חזקות. במדינות אלבמה, מסיסיפי ופלורידה כבר הוכרז מצב חירום, והמשמר הלאומי נכנס לכוננות חילוץ.

גם קובה השכנה צפויה לספוג כמויות משקעים אדירות של למעלה מאלף מילימטר גשם בזמן קצר. החשש הוא שגשמים אלו יובילו לשיטפונות בזק ומפולות בוץ שעלולות לסכן חיים. בחלק הדרומי של פלורידה, ואיי הקיז צפויים לרדת למעלה מ-500 מילימטר גשם. בניו אורלינס, שסובלת לעיתים קרובות מסופות כמו זו, ביקשו מהתושבים להיערך במהירות לאפשרות שהעיר תוצף.

במקומות מסויימים בפלורידה, נערכים התושבים גם לאפשרות שמפלס פני הים יעלה בגובה של מטר, מה שיכול לגרום להצפות נרחבות. עונת ההוריקנים מתחילה רשמית רק ב-1 ביוני, כך שסופה שכזו עוד לפני תאריך זה - על אף שלא מדובר בהוריקן - נחשבת לדבר חריג.

הסופה אלברט מתקרבת לחופי פלורידה, ארה"ב, 27 במאי 2018. רויטרס
נערכים לעליית פני הים. התקדמות הסופה אל פלורידה/רויטרס

היום מציינים בארצות הברית את יום הזיכרון ואמריקנים רבים פוקדים את הגנים הלאומיים ועורכים פיקניקים בחוץ. הרשויות בארצות הברית הפצירו בתושבים להישאר מעודכנים בתחזית מזג האוויר בזמן שהרוחות בחלק הדרומי של המדינה צפויות להגיע למאה קמ"ש.

במקביל, מצב חירום הוכרז גם במדינת מרילנד, אחרי ששטפונות בזק הציפו חלקים נרחבים בעיר בולטימור וגם את העיירה אליקוט סיטי. זאת עיירה שהוצפה כבר לפני שנתיים בשיטפונות שהחריבו את כל הרחוב הראשי, וכעת - בדיוק שמאמצי השיקום הגיעו לסיומם - הוצפה פעם נוספת. לפי שעה ידוע לפחות על נעדר אחד. למעלה מ-200 מילימטר גשם ירדו בעיירה הזו בפרק זמן קצר והביאו עמם שיטפונות בגובה של קומה אחת, שסחפו כלי רכב רבים, וגרמו לנזק גדול לרכוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ארה"ב: הסופה הטרופית 'אלברטו' בדרך חוף הדרומי. רויטרס
ארה"ב: הסופה הטרופית 'אלברטו' בדרך חוף הדרומי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully