וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד קורסת תחת זרם המהגרים: "לא עומדים בעומס"

מאות מהגרים שעשו את דרכם מאפריקה לחופי המדינה חולצו על ידי השירותים הימיים, שהצילו אותם מסירות רעועות. נציבות הפליטים של האו"ם מזהירה כי הארגונים הגיעו לקצה גבול היכולת

צילום: CNN, עריכה:

(בווידאו: טראמפ מכנה מהגרים בלתי-חוקיים "חיות")

שירותי החילוץ הימיים של ספרד חילצו בימים האחרונים מאות בני אדם שניסו לחצות את הים התיכון אל אירופה, ברקע החשש הגובר מכך שהמדינה מתקשה להתמודד עם משבר הפליטים. שירותי החילוץ אמרו כי הם חילצו 293 איש מתשע סירות ביום שבת, ואתמול (ראשון) חולצו 250 מהגרים נוספים משמונה סירות. שלוש מהן, כך נמסר, היו במצב רעוע וטבעו בהמשך. המהגרים היו ממדינות בצפון אפריקה וממדינות שמדרום לסהרה.

בשנה שעברה, ביום אחד בחודש אוגוסט, הצילו כוחות הסיוע הספרדיים 593 איש מ-15 סירות פדלים קטנות, כולל 35 ילדים ותינוק, אחרי שהם ניסו לחצות את מצרי גיברלטר, המפרידים בין אירופה לאפריקה.

הארגון הבינלאומי להגירה תיעד 21,468 איש שהגיעו לספרד דרך הים בשנה שעברה, ו-224 מהם מתו במהלך המסע המסוכן. הנתונים גדולים פי שלושה בהשוואה ל-2016, שבמהלכה הגיעו לספרד 6,046 איש ו-128 מתו בדרך לחופיה. עד לתחילת מאי השנה, 4,409 איש הגיעו לספרד ו-217 איש מתו.

מהגרים בחוף מלאגה, ספרד, מאי 2018. רויטרס
4,409 איש הגיעו לחופי המדינה מתחילת השנה. מהגרים בחופי מלאגה, החודש/רויטרס

סוכנות הפליטים של האו"ם כבר הזהירה כי ספרד עומדת בפני "שנה מאתגרת מאוד" ביחס לסיוע ולהגנה על אלו שמגיעים לחופיה. "המצב דורש צעדים דחופים מצד הממשלה המרכזית, שצריכה לשתף פעולה עם המשרדים הרלוונטיים כמו גם משמר הגבול, שירותי ההצלה הימיים, המשטרה וארגונים לא ממשלתיים", אמרה מריה חסוס וגה, דוברת של הסוכנות בספרד. היא הביאה כדוגמה את מספר ההרוגים בחמשת החודשים הראשונים של השנה, שהיו כמעט כמו בכל 2017 כולה.

"על הממשלה לפעול בדחיפות רבה יותר מאי-פעם ועלינו לראות תשתיות מתאימות לקבלתם אותם אנשים, לרישום ולזיהויים", אמרה. "כל הארגונים שעובדים בזה אינם עומדים בעומס".

ממשלת ספרד אמרה כי בעשור האחרון היא ניסתה לגבש מדיניות שתצמצם את ההגירה דרך סיוע למהגרים להישאר בארצות המוצא שלהם. "הפתרון להגירה הלא חוקית היא יצירת הזדמנויות במדינות המוצא ונקיטת פעולות לשיפור המסלולים להגירה חוקית", אמר בינואר דובר משרד הפנים של ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully