וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפסגה בין טראמפ לקים תתקיים אחרי הכול? אורן נהרי עושה סדר

27.5.2018 / 16:12

טראמפ משחק "צ'יקן" עם מנהיג קוריאה הצפונית, כמי שעשה את שמו מאומנות עשיית העסקאות. אבל כששני הצדדים רוצים להגיע לדיל, אפשר לנבא שלחיצת היד בין השניים עוד תגיע. השאלה היא מה יקרה אחריה

עיצוב: אביחי ברוך

נכון לשעת הקלטת הדברים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לכאורה ביטל את הפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. הסיבה הרשמית: העוינות מצדו של קים כלפי העולם. אולם, זה רק מה שנראה מעל לפני השטח.

המשלחת האמריקנית לסינגפור המריאה כדי להכין את הפסגה. נשיאי קוריאה הצפונית והדרומית נפגשו במפתיע בפסגה משלהם כדי לקדם את אותה פסגה מתוכננת. זאת ועוד, טראמפ היה מנומס במכתב על ביטול הפסגה - לא רק במונחים "טראמפיים", אלא אפילו במונחים עולמיים. קים, מצדו, מפזר אופטימיות.

בוטלה הפסגה המתוכננת בין ארה"ב לצ' קוריאה; נשיא ארה"ב: "אנחנו מוכנים יותר מאי פעם". רויטרס
טראמפ/רויטרס
צ' קוריאה: "הניסויים בנשק גרעיני וטילים בליסטים - יושעו". רויטרס
קים ג'ונג און/רויטרס

התנאי הבל יעבור של ארצות הברית, שלפיו קוריאה הצפונית תסכים להתפרק מנשקה הגרעיני כתנאי לפסגה, עדיין לא מומש וספק אם ימומש. עם זאת, קים בהחלט מאותת שיש על מה לדבר.

טראמפ עשה את שמו ותדמיתו מאומנות עשיית העסקאות. כעת הוא משחק "צ'יקן" עם קים, שגם לו יש כמה קלפים בשרוול. אך כששני הצדדים רוצים להגיע לדיל כזה או אחר - אפשר להעריך שהפסגה תתקיים. לחיצת היד תבוא. מה שיקרה אחר כך - הפרטים הקטנים והגדולים שעליהם הם יסכמו והשאלה האם הם יעמדו בהם - זה כבר סיפור אחר לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully