וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מסודוקו והכירו את האתגר המחשבתי החדש של היפנים - הקורוסו

29.5.2018 / 9:27

מכורים לסודוקו? ודאי תשמחו לשמוע על האתגר המחשבתי החדש של יפן: הקורוסו, סוג של שילוב בין "סודוקו" ל"איקס עיגול", בו תצטרכו למלא טבלה באיקסים ואפסים לפי שני כללים פשוטים אך מעוררי מחשבה

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

14 שנה חלפו מאז הסודוקו כבש את העולם בסערה, ולמרות שמאז נחשפנו לעוד משחקי חשיבה תוצרת יפן כמו החידאתו והקאקורו - לא נמצא באמת מי שיצליח לתת בראש למשחק המספרים הממכר בשלל דרגות הקושי שלו. משחק מחשבתי חדש בשם קו?רו?סו? (Kurosu) מאיים על מעמדו של הסודוקו האהוב, כשגם הוא מציב לשחקנים כללי משחק פשוטים להבנה ואינספור לוחות משחק ודרגות קושי לפתרון.

המשחק החדש משלב בתוכו מאפיינים של "סודוקו" ו"שחור ופתור", אבל גם מזכיר את משחק האיקס עיגול הנוסטלגי. בקורוסו תתבקשו למלא טבלה של 6 על 6 (ולפעמים יותר) באיקסים ואפסים - לפי שני כללי מפתח: 1. אסור ליצור רצף של יותר משניים מאותו סימן בכל שורה או עמודה. כלומר, אם מופיע בשורה "איקס" צמוד ל"איקס", במקום הריק מימינם ומשמאלם חייב להופיע "אפס". 2. כל סמל חייב להופיע לפחות שלוש פעמים בכל שורה/עמודה. זאת אומרת, על לוח של 6 על 6 יהיה בכל שורה וטור 3 "איקסים" ו-3 "אפסים". אם זה נשמע לכם קצת מורכב, אז תנו לזה ניסיון אחד ותראו כמה זה פשוט.

קורוסו 1. צילום מסך
קורוסו 1/צילום מסך
קורוסו 2. צילום מסך
קורוסו 2/צילום מסך

עוד בוואלה:

המשחק הצליח למשוך אליו המון תשומת לב מחובבי הז'אנר ויתכן שגם מוספי התשבצים בעיתונים הישראלים יאמצו לחיקם את האתגר החדש בקרוב. הפאזלים היפנים עברו לא מעט שינויים, אולם כולם דבקים באותם עקרונות כלליים: פורמט רשתי, כללים פשוטים, חשיבה לוגית וחוסר צורך בניחוש תשובות/ביצוע ניסוי וטעייה.

נסו גם את אלה:

קורוסו 3. צילום מסך
קורוסו 3/צילום מסך
קורוסו 4. צילום מסך
קורוסו 4/צילום מסך

מתקשים? קבלו כמה טיפים:

1. אם מופיעים שני אפסים אחד ליד השני, הרווחים בכל אחד מהצדדים שלהם חייב להיות איקס, מאחר שאסור שיופיע לכם אותו סימן 3 פעמים אחד ליד השני. אותו דבר לגבי איקסים.

2. אם מופיע לכם אפס, רווח ואפס, ברווח חייב להיות איקס, אחרת ייווצר לכם רצץ של שלושה אפסים. אותו דבר לגבי איקסים.

3. בלוח של 6 על 6: אם אפס מופיע 3 פעמים בשורה או בעמודה, תוכלו להשלים את יתר השורה/עמודה באיקסים, מאחר שכל שורה/עמודה חייבת לכלול 3 מכל סימן. אותו דבר לגבי איקסים.

4. חפשו את השורה או העמודה שמתחילה באותו סימן ומסתיימת באותו סימן. נגיד ויש לכם שורה שמתחילה באיקס ומסתיימת באיקס. במקרה כזה אתם חייבים לשים עיגול ליד כל אחד מהאיקסים. למה? כי אם תשימו איקס ליד איקס (מה שמותר בעקרון), ב-3 המקומות הפנויים שנותרו בשורה תצטרכו לשים אפסים (להזכירכם חובה לשים בכל שורה ועמודה 3 מכל סמל). במקרה כזה אם תשימו שלושה אפסים זה ליד זה תעברו על הכלל הראשון של המשחק. הנה דוגמא:

טיפ לחידת הקורוסו. צילום מסך
טיפ לחידת הקורוסו/צילום מסך

5. הכלל הבא מתאים במקרה שיש לכם שורה או עמודה עם רווח, איקס, רווח, רווח, רווח ואיקס. במקרה כזה, הרווח הראשון לא יכול להיות איקס כי אז תישארו עם שלושה אפסים סמוכים במקום השלישי, הרביעי והחמישי של השורה/עמודה. כך תוכלו לדעת בוודאות שהרווח הראשון בשורה הוא אפס.

בדקו את עצמכם:

קורוסו - פתרונות. צילום מסך
קורוסו - פתרונות/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully