וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיעה החקלאית: שניים נעצרו בחשד לגניבת רבע טון אבוקדו בבנימינה

25.5.2018 / 18:49

בית המשפט האריך את מעצרם של השניים, תושבי מזרעה שבגליל בני 18 ו-23 . הם נעצרו על ידי כוחות מג"ב ומשטרה, שהוזעקו למקום על ידי מתנדבי ארגוני שמירה באזור. לדברי העצורים, הם רכשו את התוצרת

רבע טון אבוקדו שנגנבו ממשפחת לאואר בבנימינה, מאי 2018. "שומרים יחד על הבית?, מערכת וואלה! NEWS
האבוקדו שנגנב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, "שומרים יחד על הבית?

למשמר הגבול היו לאחרונה הצלחות במיגור גניבות של אבוקדו בגליל המערבי, והגנבים באזור נאלצים להדרים לאזור זכרון יעקב ובנימינה כדי לספק את הסחורה הנחשקת לסוחרי הפרי הגנוב. היום (שישי) האריך בית משפט השלום בחיפה את מעצרו של נער בן 18 מכפר מזרעה שבגליל ביומיים. זאת, לאחר שנעצר ביום רביעי עם הצעיר ענאן ניס בן ה-23, גם הוא תושב הכפר, בחשד לגניבת רבע טון אבוקדו בשטחים החקלאיים של בנימינה. אמש האריך בית משפט השלום בחדרה את מעצרו של ניס עד יום שני. הם טוענים כי רכשו את הפרי בברטעה.

הגניבה אירעה בליל רביעי בסביבות השעה 23:30. במהלך סיור מתנדבים בפרויקט "שומרים יחד על הבית" של בנימינה-גבעת עדה, הבחינו המסיירים סמוך לבורג' בנימינה בכמה דמויות חשודות שיצאו ממטע האבוקדו של משפחת לאואר ונכנסו לרכב.".

רבע טון אבוקדו שנגנבו ממשפחת לאואר בבנימינה, מאי 2018. "שומרים יחד על הבית?, מערכת וואלה! NEWS
האבוקדו שנגנב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, "שומרים יחד על הבית?

המתנדבים פתחו בשיחה עם האנשים החשודים, שהחלו לנסוע וחמקו מהמקום. דיווח הועבר אל אנשי "השומר החדש", שיצרו קשר עם מג"ב ועם המשטרה. במהלך סריקות אותרו השניים ברכב, שבו גם בין 250 ל-300 קילו של אבוקדו גנוב. השניים הועברו לחקירה בבסיס משמר הגבול. אם יורשעו השניים, התביעה תבקש לחלט את הרכב שנתפס לטובת אוצר המדינה.

ערכה של התוצרת הגנובה לחקלאים הוא 3,450 שקלים, אבל נזק נוסף נגרם לעצי האבוקדו והמטע כתוצאה מהקטיף החפוז.
במשטרה אמרו כי "פריסתם הרחבה של שוטרי משמר הגבול ומשטרת ישראל בשטחים החקלאיים ברחבי הארץ מאפשרת את זמני התגובה הקצרים, ובכך את פעילותם המקצועית של השוטרים".

מארגון "שומרים על הבית" נמסר כי "שיתוף הפעולה המוצלח בין המתנדבים שלנו בשטח, אנשי 'השומר החדש', מג"ב והמשטרה, הביא לכך שנתפסה גניבה בסך כולל של אלפי שקלים וכמובן נחסכה עוגמת נפש למשפחת לאואר מבנימינה, שממנה נגנב האבוקדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully