וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריכה שנחטפה עם ישראלים בסיור קנאביס בקולומביה נרצחה

ברניס בלנקו שהדריכה תרמילאים בסיור מריחואנה במדינה, נחטפה יחד עם שני ישראלים על ידי מחתרת FARC. השניים שוחררו לאחר שבלנקו שכנעה את חברי המחתרת כי אין להם כסף לכופר. שלשום נמצאה גופתה והחשד הוא כי המורדים רצחו אותה ביריות

מוניקה ברניס בלנקו מדריכת תיירים ישראלית שנחטפה ונרצחה בקולומביה. Facebook Cannabis Tour Colombia, צילום מסך
מדריכת התיירים שנחטפה/צילום מסך, Facebook Cannabis Tour Colombia

מדריכת טיולים מארגנטינה שהדריכה תיירים ישראלים בסיור בשדות גידול מריחואנה בדרום מערב קולומביה נחטפה ונרצחה. רשויות אכיפת החוק בקולומביה טענו כי החשודים במעשה הם חמושים המחתרת FARC הפועלת במדינה.

לדברי הרשויות, פעילי המחתרת שחררו לפני כשלושה ימים את שני הישראלים, אך המדריכה - מוניקה ברניס בלנקו, בת 47, נשארה בידיהם והם דרשו כופר בסך מאה אלף דולרים ממשפחתה. גופתה נמצאה ביום רביעי בעיירה קורינטו, ובקולומביה חושדים שהיא נרצחה ביריות.

החטיפה התרחשה כשהשלושה טיילו באזור קאוקה. החמושים הזדהו כמורדים מהחזית השישית של FARC. על פי הדיווחים, שני הישראלים - עומר יפת וגלגאל יעקב, בני 22, שוחררו לאחר שבלנקו שכנעה את החוטפים כי אין בידיהם את הכסף לשלם להם.

שוטרים בקולומביה פועלים נגד מורדים - 15 ביולי 2005. AP
האזור משמש למימון פעילות המורדים בקולומביה/AP

מאז שנת 2015 חקלאים בקולומביה מגדלים קנאביס באופן חוקי באזור קאוקה. למרות זאת, שדות אלו משמשים למימון פעילותן המיליציות הפועלות במדינה.

על פי הסכם השלום שנחתם ב-2016, כל 7,000 לוחמי מחתרת FARC נדרשו להתפרק מנשקם והיא הפכה לתנועה פוליטית. עם זאת, ממשלת קולומביה טוענת כי כ-1,200 לוחמים דחו את הסכם השלום ועדיין מעורבים בהברחת סמים ובכרייה בלתי חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully