וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין תמורת מזון: צבא ניגריה אנס נשים וילדות שנמלטו מבוקו חראם

דוח קשה של אמנסטי העלה עדויות על כך שכוחות הביטחון ניצלו את המנוסה של התושבים מאימת הארגון בצפון-מזרח המדינה. עוד נאמר כי אלפים גוועו למוות במחנות הפליטים. הצבא מכחיש: "דיווחים כוזבים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות צבא ניגריה אנסו נשים וילדות שנמלטו מאימת ארגון הטרור בוקו חראם - כך קובע דוח חדש של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל. לפי הדוח, הכוחות הפרידו את הנשים מבעליהן, במקרים מסוימים תמורת מזון, בתוך מחנות הפליטים. עוד נכתב בדוח, שנושא את השם "הם בגדו בנו", כי אלפי בני אדם גוועו למוות במחנות בצפון-מזרח המדינה מאז 2015.

צעירה בת 25, שרואיינה בדוח, סיפרה כי חייל אנס אותה בזמן שהייתה בהיריון. "הוא ידע שהייתי בחודש החמישי או השישי להיריון. הוא ראה אותי שלוש פעמים לפני כן. הוא לא הציע לי שום מזון, הוא קרא לי והתעלמתי ממנו, אבל ביום השלישי, הוא הכניס אותי לחדר ואנס אותי", סיפרה.

צבא ניגריה דחה את הטענות כמרושעות ושקריות. "הדיווחים הכוזים הללו, שיכולים לפגוע בעבודה הטובה שנעשה על ידי החיילים הפטריוטים והלא-אנוכיים שלנו, חייבים להיפסק", מסר הצבא בהצהרה.

כוחות של צבא ניגריה בעיירה ששוחררה מידי בוקו חראם, 27 באפריל 2015. AP
נאבקים בבוקו חראם מאז 2009. כוחות צבא ניגריה בעיירה ששוחררה מידי הארגון, 2015/AP

המדינה במערב אפריקה מנהלת מלחמה בבוקו חראם מאז 2009. יותר מ-30 אלף איש נהרגו במהלך הסכסוך וכ-1.8 מיליון תושבים נמלטו מבתיהם. הצבא הואשם בשורה ארוכה של מעשי זוועות, וארצות הברית, תחת שלטונו של ברק אובמה, סריבה למכור כלי נשק למדינה בשל הפגיעה בזכויות אדם.

עם זאת, ממשלו של דונלד טראמפ החליט להפוך את ההחלטה ולהמשיך עם מכירת כלי טיס וכלי נשק אחרים לניגריה, שרואה בהם הכרח להבסת לוחמי הארגון השואף להקים מדינת הלכה אסלאמית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים עם נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי, 30 באפריל 2018. רויטרס
שחרר את המגבלות של אובמה. טראמפ בבית הלבן עם נשיא ניגריה בוהארי, אפריל/רויטרס

אמנסטי מסר כי זה "מזעזע לחלוטין שאנשים שהיו נתונים לסבל רב תחת בוקו חראם נידונו גם לפגיעה מחרידה נוספת על ידי צבא ניגריה. במקום לקבל הגנה מהרשויות, נשים וילדות נאלצו להיכנע לאונס כדי להימנע מגוויעה ברעב".

ארגון זכויות האדם הוסיף כי עם כיבוש השטחים שהיו בידי בוקו חראם ב-2015, הצבא הורה לתושבי הכפרים לעבור למחנות כשבחלק מהמקרים "הוא הרג ללא הבחנה את אלו שנותרו בבתיהם". בדוח נכתב כי "לפחות מאות, וייתכן שגם אלפים, מתו במחנה בית החולים באמה באותה תקופה. אלו שרואיינו סיפרו כי בין 15 ל-30 איש מתו באותם חודשים מדי יום בשל רעב או מחלות".

עוד נאמר כי לפחות 32 תינוקות וילדים, וחמש נשים, מתו מאז 2016 בזמן מעצרם במחנה גיוואה הידוע לשמצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully