וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הקואליציה האמריקנית תקפה עמדות שלנו; ארה"ב מכחישה

24.5.2018 / 11:17

בכלי תקשורת של המשטר נטען כי הותקפו מוצבים באזור המדבר, סמוך לגבול עם עיראק, ובארגון הסורי לזכויות אדם דווח על 12 הרוגים שאינם סורים. ואולם, גורמים צבאיים אמריקניים אמרו כי לא הייתה פעילות מבצעית באזור. גם גורם צבאי רוסי דחה את הדיווחים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סוריה מאשימה את הקואליציה האמריקנית בתקיפת שתי עמדות צבא במזרח המדינה במהלך הלילה (חמישי), אבל גורמים אמריקניים ורוסיים צבאיים הכחישו זאת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 12 כוחות הנאמנים למשטר, שאינם סורים, נהרגו בתקיפה, באזור שבו הקואליציה פועלת נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"כמה מהאתרינו הצבאיים בין אלבו כמאל להמימיה היו חשופים עם שחר לתוקפנות של מטוסי הקואליציה האמריקנית", דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, שציטטה גורם צבאי, אך נטען כי הנזק היה רק חומרי.

יחידת התקשורת של חיזבאללה טענה כי התקיפות היו בסמוך ל-T2, מתקן אנרגיה הסמוך לגבול עם עיראק שנמצא במרחק של כמאה ק"מ ממערב לנהר הפרת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות שלושה כלי רכב הושמדו בתקיפה.

לקריאה נוספת בנושא
סוריה: נסיגת הכוחות האיראניים משטחנו אינה נושא לדיון

תיעוד שיגור הטילים של צבא ארצות הברית בתקיפה בסוריה, 14 באפריל 2018. הפנטגון, מערכת וואלה!
טיל שיוט ששיגרה ארה"ב לעבר סוריה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, הפנטגון

גורם צבאי אמריקני אמר כי הוא אינו מודע לקיומן של התקיפות. "אין לי דיווח מבצעי על תקיפות של הקואליציה בהובלת ארצות הברית נגד מטרות או כוחות התומכים במשטר", אמר ביל אורבן, דובר הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית. דובר אחר מטעם הפנטגון, ששמר על עילום שם, אמר: "אין לנו מידע לבסס את הדיווחים הללו".

ברשת RT הרוסית צוטט גורם צבאי שאמר כי הדיווחים "אינם תואמים את המציאות".

מזרח סוריה היה בשליטה כמעט מלאה של דאעש עד השנה שעברה, אך הוא נהדף מהאזור בתום שני קמפיינים צבאיים יריבים - מן הצד האחד, צבא סוריה, בתמיכת רוסיה, איראן וחיזבאללה, ומהצד השני מיליציות כורדיות וערביות שנתמכו על ידי הקואליציה האמריקנית.

התיאום בין רוסיה לארצות הברית מנע עימותים משמעותיים בין הצדדים, אך בכמה מקרים תקפה הקואליציה האמריקנית כוחות התומכים במשטר שלטענתה איימו לתקוף את עמדותיה.

(עדכון ראשון 9:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully