וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בקובה: דיפלומט אמריקני נפגע "בתקיפה קולית" בסין

23.5.2018 / 18:55

השגרירות במדינה הודיעה כי עובד בקונסוליה בעיר גואנגג'ואו סובל מפגיעה במוחו בשל חשיפה לקולות חריגים. פומפאו אמר כי מבחינה רפואית, הוא סובל מאותן בעיות כמו אנשי הסגל האמריקנים שנפגעו בתקיפות על-קוליות מסתוריות בהוואנה

אזרח אמריקני שעובד בקונסוליה בעיר גואנגג'ואו שבדרום סין דיווח על כך שהוא סבל מצלילים "חריגים" ומלחץ שהוביל לפציעה במוחו - כך מסרה היום (רביעי) השגרירות האמריקנית במדינה. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי "התקיפה הקולית" בסין מזכירה מבחינה רפואית את התקריות שאירעו בקובה מאז סוף 2016, שבהן נפגעו אנשי סגל אמריקנים.

השגרירות, שפרסמה אזהרת בריאות לאמריקנים החיים בסין, מסרה כי אותו אזרח דיווח על שורת "תסמינים גופניים" שמהם הוא סובל מאז סוף השנה שעברה ועד אפריל. הוא נשלח לארצות הברית לצורך בדיקות נוספות. "הממצאים של הבדיקה תואמים לאלו של פגיעה טראומתית בינונית במוח", אמרה השגרירות.

לפי השגרירות, שלא הצליחה לקשר את התקרית לאלו שאירעו בקובה, מחלקת המדינה לוקחת את המקרה ברצינות רבה ופועלת כדי לקבוע את הסיבה ואת ההשפעות שלה. פומפאו אמר כי צוותי רפואיים נשלחו לעיר כדי לחקור את התקרית. מחלקת המדינה מסרה עוד כי ממשלת סין אמרה לשגרירות כי היא בוחנת זאת בעצמה ותנקוט את האמצעים המתאימים.
משרד החוץ של סין טרם הגיב בנושא.

הקונסוליה האמריקנית בעיר גואנגג'ואו, סין. אתר הקונסוליה, אתר רשמי
צוותים רפואיים אמריקניים נשלחו לעיר. הקונסוליה בגואנגג'ואו/אתר רשמי, אתר הקונסוליה

באוקטובר, ארצות הברית גירשה 15 דיפלומטים קובנים בעקבות כישלונה של הוואנה להגן על אנשיה בשגרירות באי מפני שורת תקריות מסתוריות, שבשלב מסוים נחשדו כ"מתקפות אקוסטיות".

אותם אנשי צוות דיווחו על אובדן שמיעה, סחרחורות, עייפות ובעיות קוגניטיביות, על אף שגורמים קובניים תיארו את הטענות שהיו אלו מתקפות אקוסטיות כ"מדע בדיוני" ואמרו כי זהו עלבון מצדה של וושינגטון. מקורן של התקריות נותר בגדר תעלומה.

בחודש שעבר הודיעה ממשלת קנדה כי היא מחזירה משפחות של דיפלומטים בקובה, אחרי שאנשי צוות קנדים דיווחו אף הם בשנה שעברה על בעיות רפואיות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully