וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: ה-FBI נתפס בסקנדל ריגול עצום, אולי הגדול בהיסטוריה שלנו

23.5.2018 / 16:37

נשיא ארה"ב כינה את הפעלת המודיע בתוך הקמפיין שלו כ"ספייגייט" ואמר כי "כל כלב בא יומו" לקראת תדרוך שנוי במחלוקת שיקבלו רפובליקנים בכירים. "זהו ציד מכשפות"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית אמר היום (רביעי) כי הבולשת הפדרלית (FBI) נתפסה ב"סקנדל ריגול עצום" בשל השימוש שעשו במודיע כדי לקבוע אם חלק מאנשי הקמפיין שלו עבדו עם רוסיה לפני הבחירות ב-2016. "'ספייגייט' יכול להיות אחד הסקנדלים הפוליטיים הגדולים ביותר בהיסטוריה!", כתב טראמפ בטוויטר, עם החרפת הטון שלו נגד החקירה הממושכת.

טראמפ ותומכיו הרפובליקנים עתה דורשים מידע על אותו מודיע, כשהם טוענים שזו הוכחה לכך שממשלו של ברק אובמה ניסה לרגל אחרי הקמפיין שלו מתוך שיקולים פוליטיים. הבית הלבן השיג גישה נדירה למסמכים רגישים עבור בעלי בריתו של הנשיא בקונגרס, שצפויים להיות מתודרכים בנושא בהמשך היום.

"ראו איך הדברים התהפכו על 'המדינה העמוקה הפושעת'", כתב. "הם הלכו אחרי קנוניה מזויפת עם רוסיה, הונאה מומצאת ואז נתפסו בסקנדל ריגול עצום, שייתכן שהמדינה הזאת לא ראתה מעולם! כל כלב בא יומו!". בציוץ נוסף, הוא כתב: "ציד מכשפות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טראמפ דורש שמשרד המשפטים יחקור את התנהלות ה-FBI והמשרד בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות. משרד המשפטים הסכים והרחיב את הבדיקה הפנימית והפתוחה כדי לקבוע אם היו מעקבים פוליטיים.

התדרוך של ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, ראש קהיליית המודיעין הלאומית, דן קואטס, ובכיר משרד המשפטים אדוארד אוקלגאן ייפגשו עם ראשי הרפובליקנים בבית הנבחרים, אך ללא נציגי הדמוקרטים. דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, אמרה כי הם לא הזומנו מאחר שהם לא ביקשו מידע, על אף שהמחוקקים קראו לתדרוך להיות דו-מפלגתי.

הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף, אמר כי התדרוך היה צריך להתבצע דרך "כנופיית השמונה", הכוללת את מנהיגי הרפובליקנים והדמוקרטים בוועדות המודיעין של בית הנבחרים ושל הסנאט. הקבוצה מקבלת מעת לעת תדרוכים מסווגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully