וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיקר הכוונה? "עמותות רוצות להביא שינוי - יש למדוד את הצלחתן"

23.5.2018 / 7:29

אנשי עסקים, תורמים וארגונים ישתתפו בכנס בגני התערוכה בנושא הצלחת המגזר השלישי ביצירת שינוי בשטח. השופטת גרסטל תעניק אותות הערכה לעמותות, לתורמים ולפרויקטים משפיעים. "זה לא מספיק רק להתכוון לעשות טוב - צריך גם לעשות טוב", הסביר מנכ"ל ארגון "מידות"

השופטת בדימוס הילה גרסטל, בעלי ענקית ההשקעות מיטב דש אבנר סטפק ואנשי העסקים דוריס ומורי ארקין ויהודית יובל רקנאטי - כולם ישתתפו היום (רביעי) בכנס העשור של ארגון "מידות", הפועל לאפקטיביות במגזר השלישי ומתקיים בשיתוף פירמת BDO. לצדם ישתתפו גם עשרות ראשי חברות, בעלי עסקים, פעילים חברתיים, תורמים וארגונים שונים. הכנס, שייערך בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב, צפוי לעסוק בהשפעתן של עמותות בשטח - כשהמסר הוא שרצון טוב זה לא מספיק עבורן ועבור התורמים שלהן.

"זה לא מספיק רק להתכוון לעשות טוב ולתרום כסף מתוך רצון לעזור", אמר מנכ"ל "מידות", גיא בייבל. "צריך לעשות את זה בצורה מיטבית. באנגלית זה נשמע יותר טוב: from doing good, to doing well. לא רק לעשות טוב, אלא להצליח".

לדבריו, מדובר במגמה רווחת ב-15 השנים האחרונות בעולם הפילנתרופיה שבמסגרתה נקבעים מדדים לפעילויות חברתיות שמאפשרים לדרג עמותות, בדומה למגזר העסקי. "עמותות מבקשות לייצר ערך חברתי ולהביא לשינוי לטובה", הסביר. "יש למדוד ולבחון אותן לפי מידת הצלחתן ביצירת השינוי המבוקש. אפקטיביות הפעילות היא אמת המידה המרכזית שצריכה לעמוד לנגד עיניהם של משקיעים חברתיים ומנהלי עמותות בכל עת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גרסטל/מערכת וואלה, צילום מסך

במסגרת הכנס יוענקו זו השנה השביעית "אותות האפקטיביות", שנועדו להעניק הוקרה לעמותה, לתורמים ולפרויקטים חברתיים בעלי השפעה מדידה בשטח. השנה התמודדו בתחרות 59 עמותות, 12 משקיעים חברתיים פרטיים ו-12 פעילויות חברתיות. זאת, כאשר העמותות נבחנות על פי הישגים ויכולת לדווח על תוצאות פעילותן באמצעות נתונים, המשקיעים נבחנים בין היתר על פי ותק התרומה, מעורבותם האישית ואסטרטגיית התרומה שלהם והפרויקטים על פי השפעה משמעותית. את המועמדויות בחנה ועדת בראשות גרסטל, נשיאת בית המשפט מחוזי מרכז-לוד לשעבר ונציבת הביקורת הראשונה על מערך התביעה.

ארגון "מידות" הוקם לפני כעשור על ידי היזם החברתי צביקה ארן במטרה לקדם אפקטיביות כאמת מידה עיקרית בניהול עמותות ובמערך שיקוליהם של משקיעים חברתיים. לצד פעילות לשינוי השיח הציבורי, הארגון עוסק בדירוג עמותות, זאת באמצעות תהליך בדיקה שאורך כמה שבועות ומתבצע על פי מתודולוגיה סדורה. בנוסף לכך, ב"מידות" עורכים דוחות הממפים תחומי פעולה במגזר השלישי בישראל במטרה להציג סוגיות חברתיות שונות בפני משקיעים חברתיים ולהציע מדדים להצלחה והמלצות לבחינת מודל אפקטיבי בתחום הנבדק. הארגון אף מספק מגוון שירותי ייעוץ בנושאי אפקטיביות חברתית, שמטרתם לאפשר לעמותות ולתורמים ללמוד על תוצאות פעילותם החברתית ולשפר את מידת האפקטיביות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully