וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "מתכונן לפגישה עם קים, אך זה בסדר אם היא לא תתקיים"

22.5.2018 / 20:23

נשיא ארה"ב אמר בפתח פגישתו עם נשיא דרום קוריאה כי הנושא החשוב שעל הפרק הוא הפסגה המתוכננת עם שליט הצפון, אך כי לא מן הנמנע שזו תידחה או תבוטל, אם תנאים מסוימים לא יתקיימו. "פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני חייב לקרות"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שלישי) בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין כי ההכנות לפגישת הפסגה עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נמצאות עדיין בעיצומן, אך לא מן הנמנע שהפגישה תידחה או תבוטל, אם תנאים מסוימים לא יתקיימו. הפגישה בין השניים אמורה להתקיים ב-12 ביוני בסינגפור, אולם לאור הודעת קוריאה הצפונית בשבוע שעבר כי לא תוותר על הנשק הגרעיני שברשותה, התגברו הספקות בוושינגטון כי הפסגה אכן תתקיים. "ייתכן שזה לא יקרה ב-12 ביוני, וזה בסדר", אמר טראמפ.

"קוריאה הצפונית היא הנושא הגדול ביותר בשיחות שלנו, ונדון גם במסחר", אמר טראמפ בפתח הפגישה. "הנושא הגדול הוא סינגפור, אם זה קורה או לא. אם זה יקרה, זה נהדר. אם לא, אז לא. זה גם בסדר. אני חושב שיקרו דברים טובים", הוסיף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
"ייתכן שזה לא יקרה, וזה בסדר". טראמפ בבית הלבן, הערב/רויטרס

מבחינתו של הנשיא מון, הפגישה עם טראמפ היא בראש ובראשונה ניסיון להציל את הפסגה המתוכננת עם קים בניסיון להגיע לפריצת דרך דיפלומטית שתפחית את המתחים מול שכנתו מצפון. קוריאה הדרומית היא זו שהעבירה לטראמפ בחודש מרץ את ההזמנה להיפגש עם קים - הזמנה שנשיא ארצות הברית נענה לה מיד.

במקביל, חלה התקדמות משמעותית במגעים בין הדרום והצפון, ומנהיגי שתי המדינות נפגשו לפני כמה שבועות בדרום קוריאה, ותקוותם של הדרום קוריאנים הייתה שהפגישה עם טראמפ היום תהווה פגישת הכנה לקראת הפסגה עם קים. אלא שלאור ההצהרות האחרונות, כאמור, לא ברור אם היא תתקיים.

בהתייחסו לקים אמר טראמפ: "אני חושב שהוא רציני. אנחנו מתקדמים, ויש תנאים שאנחנו דרושים שאם לא נקבל אותם לא נקיים את הפגישה". לדבריו, "אם הפגישה תתקיים זו תהיה הזדמנות גדולה עבור קוריאה הצפונית. אם לא, אולי זה יקרה במועד אחד. פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני חייב לקרות, ואנחנו מדברים על זה. יש להם הזדמנות להפוך למדינה גדולה, והם לא יוכלו לעשות זאת במצב הנוכחי. נראה שהקשר בינינו עובד, ונקווה שזה יעבוד גם בעתיד". כשנשאל אם שוחח עם קים אמר טראמפ: "אני לא רוצה להשיב על זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
טראמפ עם הנשיא מון, הערב בוושינגטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully