וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שימו כף בתחתונים": המאבק השבדי בחטיפת ילדות למילה בחו"ל

22.5.2018 / 18:33

היוזמה החלה בגטבורג, העיר השנייה בגודלה במדינה, במטרה לאפשר לילדות הנלקחות על ידי בני משפחה להתריע בפני צוותי נמלי התעופה על כך שהן במצוקה. "זאת ההזדמנות האחרונה שלהן להשמיע את האזעקה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: גל אלימות בפרבר של מהגרים בשטוקהולם, בשנה שעברה)

עיר בשבדיה מייעצת לילדות החוששות להיחטף לחו"ל לצורך נישואים כפויים או מילת נשים לתחוב כף בתחתוניהן, לפני שהן עוברות בידוק בנמל התעופה. קתרינה אידגרד, האחראית למאבק באלימות מגדרית בגטבורג, העיר השנייה בגודלה במדינה, אמרה כי צוותי נמל התעופה למדו כיצד להגיב במצבים כאלו.

"הכף יפעיל את גלאי המתכות אם עוברים דרך הבידוק הביטחוני", אמרה לקרן ת'ומסון רויטרס. "את תילקחי הצדה ותוכלי לדבר עם הצוות בפרטיות. זאת ההזדמנות האחרונה להשמיע את האזעקה".

אין מספר מדויק של מספר הילדות הנלקחות לחו"ל לצורך נישואים כפויים, אבל אידגרד אמרה כי קו חם ארצי קיבל בשנה שעברה 139 שיחות שהתריעו על נישואי ילדים או על נישואים כפויים. היא הוסיפה כי פעילים יעודדו ערים נוספות במדינה לעקוב אחרי גטבורג ולאמץ את היוזמה כדי להגן על ילדות.

נמל התעופה בעיר גטבורג, שבדיה, 2017. רויטרס
המכשול האחרון. נמל התעופה בגטבורג/רויטרס

מקורו של הרעיון הוא מקרן הצדקה הבריטית "קרמה נירוונה", שלדבריה הצליחה הטקטיקה כמה ילדות בבריטניה מנישואים כפויים. הקרן אמרה כי הסתרת כף בתחתונים היא דרך בטוחה עבור הילדות להתריע בפני הרשויות, בצל הקושי לעשות זאת בדרך כלל בשל נוכחותם של בני משפחה.

אידגרד אמרה כי היא מדובר בחלק מקמפיין רחב יותר למאבק באלימות "על כבוד המשפחה" בגטבורג, שבה חיים כמיליון איש. בתי ספר ועובדי רווחה התבקשו להיות ערניים יותר מתמיד לקראת חופשות הקיץ, שבמהלכן יש סיכוי גבוה יותר שילדות מקהילות שונות יילקחו לחו"ל. "אנחנו עושים זאת עכשיו בשל החשש מהתגברות הנישואים הכפויים ומילת הנשים במהלך חופשות בית הספר, במיוחד במהלך חופשת הקיץ הארוכה", אמרה.

נישואים כפויים ומילת נשים אסורים בשבדיה, גם אם הם מבוצעים מחוץ לשטחה, והם גוררים עונשי מאסר. ב-2016 הורשע אב שהכריח את בתו להתחתן בניגוד לרצונה אחרי שהונה אותה להצטרף אליו לטיול לאפגניסטן. ב-2014, נערה בת 14 שנלקחה על ידי אביה לאתיופיה כדי להינשא לבן דודה חולצה אחרי שביקשה עזרה בפייסבוק מיועץ בית ספר.

אידגרד אמרה כי מחקר מ-2015 העלה כי 38 אלף ילדות ונשים בשבדיה עברו מילה, בהן כאלו שנולדו בסומליה, באריתריאה, באתיופיה, במצרים ובגמביה.

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully