וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא קרא לי בן זונה - ואז ריסס": נהג אוטובוס הותקף בגז מדמיע

22.5.2018 / 18:14

גל האלימות בתחבורה הציבורית נמשך: נהג בחברת "אפיקים" טוען כי הותקף בפתח תקווה לאחר שסירב להעלות לאוטובוס העמוס נוסעים עם שלושה זוגות אופניים. בארגון הנהגים מאיימים בשביתה: "נהיינו שק החבטות של ישראל"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תקיפת נהג בקו 146 בנשר, בשבוע שעבר)

אדהם בדיר, נהג אוטובוס בחברת "אפיקים", טוען שהותקף הבוקר (שלישי) בעת שהפעיל נסיעה בקו 5 שעשה את דרכו מפתח תקווה לכפר קאסם.

"נסעתי בשעה 7:00 בבוקר מקריית אריה בפתח תקווה לכיוון כפר קאסם", שחזר בדיר בשיחה עם קרוביו. "הגעתי עד לצומת ירקונים, שם עצרתי כדי להוריד ולהעלות נוסעים. האוטובוס היה עמוס מאוד ולא היה מקום לאף אחד. באו שלושה אנשים שרצו לעלות עם שלושה זוגות אופניים חשמליים. אמרתי להם שאני לא יכול לקחת אותם וכי עליהם לחכות לאוטובוס הבא. אחד מהם קרא לי 'בן זונה'. שאלתי מדוע הוא מקלל אותי, והוא הוציא גז פלפל וריסס אותו עלי ישר בפרצוף. סובבתי אליו את הגב, והוא היכה אותי בגבי. סגרתי את הדלת והם ברחו. המשכתי עם האוטובוס לפארק אפק, פיזרתי את הנוסעים ומשם נסעתי לבית החולים". לדבריו, הוא נמצא כעת בצום הרמדאן ו"רק רוצה ללכת לנוח".

נהג אוטובוס של חברת "אפיקים" שהותקף על ידי נוסעים 22 במאי 2018. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה! NEWS
נהג האוטובוס אחרי התקיפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמים

ישראל גונן, יו"ר ארגון נהגי האוטובוס, אמר לוואלה! NEWS כי "נהגי האוטובוס הפכו להיות שק החבטות של ישראל. הם קורבנות של חוסר האכיפה של הרשויות האחראיות על שלום הציבור ועל עובדים המשרתים את הציבור, כמו הנהגים". לדבריו, "אנו שוקלים ברגעים אלה, יחד עם ההסתדרות הלאומית, צעדי מחאה ברמה ארצית על מנת שמקבלי ההחלטות יקבלו אחריות בשטח וישמרו על חיי הנהגים. אולי מישהו ממקבלי ההחלטות יתעורר רק כאשר אלפי אוטובוסים יושבתו. דמם של הנהגים הותר, הגיע הזמן לשים לזה סוף". גונן הוסיף כי "זוהי שעת חירום, ובעקבות ריבוי מקרי האלימות נגד נהגים בזמן האחרון נקבעה פגישה שתתקיים בימים הקרובים בין שר התחבורה ישראל כץ לבין ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית".

מחברת "אפיקים" נמסר כי "במהלך ביצוע קו שירות, הותקף נהג האוטובוס בידי צעירים באמצעות גז מדמיע. הנהג המשיך בנסיעה עד לתחנה הסופית, ומשם הובהל לצורך טיפול רפואי. נסיבות האירוע נבדקות במשטרה, אולם כבר עתה ברור כי הנהג פעל בהתאם להנחיות ולתקנות כאשר סירב להעלות את הצעירים לאוטובוס עם שלושה זוגות אופניים חשמליים לא מקופלים".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS תיעוד מקרה אלימות נוסף. בתיעוד נראית תגרה קשה שפרצה בין נוסע לנהג קו 146 בעיר נשר. נוסע, לבוש בחולצה שחורה, נראה מכה במכות אגרוף את הנהג לקול צעקות הנוסעים. הרקע לתקיפת הנהג היה טענתו של הנוסע כי נפגע מהדלת האחורית של האוטובוס בעת שביקש לרדת בתחנה. האוטובוס הידרדר ופגע ברכב פרטי ובצינור מים, והנוסע בן ה-28 נעצר בתום סריקות, ושוחרר לאחר מכן. נהגי חברת "סופרבוס" השביתו אז את עבודתם למשך שעה לאות מחאה.

נהג האוטובוס אדהם בדיר שהותקף ומנהלי אופקים. אפיקים, מערכת וואלה! NEWS
נהג האוטובוס שהותקף עם מנהלי חברת אופקים בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, אפיקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully