וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"צ: לחבר אזורי הגליל והגולן לכבלים

29.11.2000 / 18:32

תושבים מנוה אטיב ומהגליל העליון מבקשים מבג"צ לדרוש משר התקשורת לנמק מדוע בכוונתו לתת רשיון לחברות הכבלים להפעיל אינטרנט מהיר, בעוד הן לא עמדו בהתחייבותן לחבר את כל אזורי הפריפריה לטלוויזיה בכבלים

תושבים מנוה אטיב ומהגליל העליון עתרו לבג"צ בבקשה לחייב את חברות הכבלים לחבר את אזורי הגליל לטלוויזיה בכבלים ולדרוש משר התקשורת לנמק מדוע בכוונתו לתת רשיון להפעלת אינטרנט מהיר לחברות הכבלים ומדוע לא הפעיל סמכותו וחייב אותן לחבר את אזורי הפריפריה, שאינם מחוברים עדיין, לטלוויזיה בכבלים.

העתירה הוגשה נגד שר התקשורת, היועץ המשפטי לממשלה, המועצה לשידורי כבלים ולווין וחברות הכבלים מת"ב, תבל וערוצי זהב.

העותרים טוענים באמצעות עו"ד זרח רוזנבלום כי מת"ב, תבל וערוצי זהב זכו במכרזים של המועצה לשידורי כבלים במשרד התקשורת לפריסת תשתיות, הקמה ותפעול שידורי הכבלים בכל רחבי המדינה. לטענתם, חברות הכבלים הפרו את חיובן לחיבור במועד של אזורי הפריפריה. העותרים טוענים כי התעלמותם של שר התקשורת, משרד התקשורת והמועצה מההפרות הנ"ל של חברות הכבלים עברה מזמן משלב של "עצימת עיניים" לשלב של "הרדמות בשמירה" על שלטון החוק.

עוד הם טוענים כי מת"ב קיבלה זיכיון בלעדי לתפעול רשתות טלוויזיה בכבלים בקרית שמונה, בת-ים וחולון, נתניה, כינרת, רמת הגולן וצפת, והתחייבה לחבר אזורים אלה בתוך 6 שנים. לטענת העותרים, עד היום הם אינם מחוברים לטלוויזיה בכבלים.

ואל ישובי רמת הגולן? לא הושיטו יד

בספטמבר 1999, התחייבה מת"ב בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לחבר את אזור הגליל המזרחי לטלוויזיה בכבלים עד תום השנה, ואכן, החלה מת"ב לפעול באזור אצבע הגליל, אך עדיין לא רישתה את כל אזור הזיכיון. עוד הם טוענים: "ואל ישובי רמת הגולן, המשיבה לא הושיטה ידה, ולא נגעה בהם".

העותרים טוענים כי שר התקשורת לא נקט בפעולות לשם הבטחת ביצוע תנאי הזכיונות עד היום, למרות סמכותו: "כל אזרחי המדינה כדוגמת העותרים, נפגעו ע"י המשיבים כולם בכך שזכויותיהם הבסיסיות ל"זכות הציבור לדעת", לקבלת האינפורמציה, לזרימת המידע, לשידורים ישירים ולקבלת החדשות, מדע, תרבות, ספורט והנאה - נשללו מהם".

לסיכום, הם טוענים: "עניינה של עתירה זו ברצונו העז וה"רועם" תקשורתית של שר התקשורת להיענות לבקשת חברות הכבלים ליתן להן רשיון למתן שירותי אינטרנט מהיר ו/או רשיון של מפעיל פנים ארצי, חרף אי עמידתן של חברות הכבלים בתנאי המכרז ובתנאי הזכיונות המקוריים שלהן להקמת ותפעול רשתות טלוויזיה בכבלים בכל איזורי הארץ, ובהתעלמותו מההפרות המתמשכות והבוטות של תנאי הזכיון על ידי חברות הכבלים".

העותרים חוששים כי עם מתן הרשיון להפעלת אינטרנט מהיר לחברות הכבלים, הם שוב יופלו לרעה ולא יוכלו להינות גם משירותי האינטרנט.

טרם הוגשה תגובת המשיבים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully