וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפגע במקום שכואב? ארדואן מאיים בניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל

נשיא טורקיה אמר כי ארצו תבחן את המשך קשרי המסחר והכלכלה עם ישראל לאחר הבחירות בטורקיה בחודש הבא. הוא אף קרא לארגון לשיתוף פעולה אסלאמי לאמץ הצעת החלטה הקוראת להחרמת מוצרים ישראלים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אחרי חלופת המהלומות המילוליות בינו לראש הממשלה נתניהו, נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן מוסיף להחריף את הטון נגד ישראל. אמש, זמן קצר לאחר ששב מביקור בבוסניה, אמר ארדואן כי אנקרה תבחן את המשך קיום הקשרים הכלכליים עם ישראל לאחר הבחירות שיתקיימו בארצו ב-24 ביוני.

"אנחנו נשים את עניין היחסים עם ישראל על השולחן, בעיקר את היחסים הכלכליים", הודיע ארדואן. "יש בחירות בקרוב, ולאחריהן ננקוט צעדים בכיוון הזה". בסוף השבוע ארדואן אף קרא למדינות החברות בארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (OIC) לאמץ הצעת החלטה להחרים מוצרים שיוצרו בישראל.

רג'פ טאיפ ארדואן, בוסניה, 20 במאי 2018. רויטרס
יבחן את המשך הקשרים הכלכליים. ארדואן/רויטרס

ההחמרה ביחסים בין שתי המדינות חלה בעקבות מותם של 61 פלסטינים בעימותים האלימים מול כוחות צה"ל על גדר הגבול בעזה בשבוע שעבר. טורקיה הייתה הראשונה להחזיר את השגריר מתל אביב ולגרש את השגריר מאנקרה, וישראל הגיבה בהשבת הקונסול. הדיפלומטים הבכירים אף חוו בידוק משפיל על ידי הרשויות של המדינות. זהו המשבר הדיפלומטי החריף ביותר מאז הסכם הפיוס שנחתם עם טורקיה ב-2016, שסיים את הנתק ששרר מאז תקרית המרמרה ב-2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הממונה הטורקי בתל אביב זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ על יחס בלתי הולם לשגריר ישראל איתן נאה בשדה התעופה בישראל, שכלל ביצוע בידוק ביטחוני מחמיר, בנוכחות מכוונת של כלי תקשורת טורקיים, 16 במאי 2018. צילום מסך
שגריר ישראל במהלך הבידוק הבלתי הולם בנמל התעופה באיסטנבול/צילום מסך

אמש ארדואן מתח ביקורת גם על ארצות הברית, על החלטתה לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם עם איראן, ואמר כי "מדינות בעלות נשק גרעיני מאיימות על העולם". נשיא טורקיה אף רמז לאיראן ותהה "מדוע מדינות כאלו (בעלות נשק גרעיני) מהוות עליהן איום?".

"למען ההגינות וכדי להפגין צדק, אזי למדינות עם נשק גרעיני, שמשתמשות בתחנות כוח כאיום, אין שום אמינות בקהילה הבינלאומית", אמר ארדואן. הוא ציין כי יש לנקות את המזרח התיכון מכל נשק גרעיני, תוך התייחסות ברורה לישראל, שלשיטתו היא האומה היחידה באזור שמחזיקה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully