וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח עלם השנתי קובע: עליה במספר בני הנוער שנפגעו מינית

21.5.2018 / 22:00

לפי ממצאי הדוח שהוגש לנשיא ריבלין, בני נוער רבים דיווחו כי סבלו השנה מהרעלת אלכוהול ושימוש מוגבר בסמים במסיבות פרטיות. בשנת 2017 שליש מבני הנוער שפנו לעמותה דיווח כי חשו קשיים חברתיים ובדידות

בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
רבים דיווחו כי סבלו השנה מהרעלת אלכוהול/יותם רונן

בשנה האחרונה חלה עלייה במספר בני הנוער, הצעירים והצעירות שחוו פגיעה מינית - כך עולה מדוח עלם לשנת 2017 שהוגש היום (שני) לנשיא המדינה ראובן ריבלין. הממצאים מתבססים על מידע שנאסף מיותר מ-21 אלף בני נוער, להם סייעה העמותה במהלך שנת 2017. הדוח השנתי של עלם מסכם את פעילות העמותה ברחבי הארץ, ומציג נתונים עדכניים לגבי מצבם של בני הנוער עמם נפגשו העובדים והמתנדבים במהלך השנה. מהדוח עולה כי בני נוער רבים דיווחו כי סבלו השנה מהרעלת אלכוהול, תקיפות מיניות, מקרי אלימות ושימוש מוגבר בסמים, במהלך מסיבות שנערכו במרחבים פרטיים שהושכרו על ידם ללא פיקוח.

33% מבני הנוער והצעירים דיווחו כי הם חווים קשיים ביצירת קשרים חברתיים וחשים בדידות. מבין אלו שדיווחו על קושי ביצירת קשרים חברתיים, 58% נערים העידו שהם מרגישים בודדים ו-42% דווחו על קשיים ביצירת קשרים חברתיים. על פי הדוח, הקושי ביצירת הקשרים החברתיים ותחזוקתם ניכר בחסרונם של כישורים חברתיים ומלווה בתחושת דיכאון. בעלם מוצאים הלימה בין השעות הרבות שבני הנוער מבלים מול מסכים, במדיה וברשתות החברתיות לבין הקושי ביצירת קשרים חברתיים משמעותיים או ממושכים בעולם החברתי שמחוץ לרשת.

ND - מחקר חדש של משרד החינוך מאשים את המחנכים בכשלי התכנית למעורבות חברתית. מערכת וואלה! NEWS
33% מבני הנוער והצעירים דיווחו כי הם חווים קשיים ביצירת קשרים חברתיים וחשים בדידות/מערכת וואלה! NEWS

בעלם מצאו כי בשנת 2017 חלה עלייה נכרת במספר הכניסות לאתר התמיכה הנפשית והסיוע של עלם וכן גדיול בהיקף הטיפול בסיוע של עלם במרחב הדיגיטלי. 844 מבני הנוער והצעירים שפנו בעלם ביצעו ניסיון אובדני או פגעו בעצמם ב-2017. כך עולה כי בקרב בני הנוער בקצה רצף הסיכון שעלם פוגשת כ-31% מהמטופלים חוו ניסיונות אובדנות.

נתון נוסף שעלה מהדוח הוא שבני נוער וצעירים רבים חוו או חווים פגיעה מינית במהלך התבגרותם. בשנת 2017 8.5% שהם 1,497 מבני הנוער והצעירים שפנו לעלם דיווחו כי חוו פגיעה מינית, עלייה משנת 2016. אז דווח כי 5% מבני הנוער והצעירים חוו פגיעה מינית. יש לזכור כי אלו הנתונים המדווחים בלבד - לעומת מקרים נוספים של פגיעות מיניות שאינם מדווחים. מבין אלו בעלם שדיווחו בשנת 2017 כי חוו פגיעה מינית, %75 הן בנות, 21.5% הם בנים, ו3.5% הם טרנסג'נדרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
רבים דיווח על שימוש קבוע באלכוהול/יותם רונן

בשנת 2017 כ-12% מהפניות לאתר התמיכה של עלם היו בנושא פגיעות מיניות, כך שרבים הם בני הנוער, הצעירים והצעירות הרואים במענה באמצעות הרשת מקור לסיוע ותמיכה בנושא הפגיעות המיניות. בשנה החולפת ניתן היה להבחין בשתי מגמות עיקריות בתחום זה: עלייה במספר הילדים הצעירים בטיפול, כולל ילדים בגיל הרך. קיומה של תופעת הפגיעות במשפחה, כגון פגיעות מסבים, פרויקט "בית אמיתי" של עלם מהווה קהילה טיפולית לנערות וצעירות שחוו אלימות מינית ממושכת בילדותן או בנערותן ואף בהווה. ב"בית אמיתי" קיבלו 40 נערות וצעירות סיוע במהלך שנת 2017.

בשנת 2017 עלם זיהתה בקרב בני הנוער את ההתגברות של תופעה חדשה - השכרת מרחבים פרטיים למסיבות ואירועים כתופעה מגבירת סיכון: בני נוער שמתארגנים באופן עצמאי לשכירת מרחבים פרטיים למסיבות ואירועים לשם עריכת מסיבות המתקיימות ללא כל הפרעה או התערבות של גורמים חיצוניים. היעדר הפיקוח של מבוגר אחראי במקום מגביר התנהגויות מסוכנות, החל בצריכת אלכוהול וסמים ועד לאלימות ופגיעות מיניות המתקיימות במהלך מסיבות אלה. לרשתות החברתיות חלק חשוב בהפצת ופרסום המסיבות במרחבים הפרטיים בווטסאפ, בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, דבר המגדיל מאוד את מספר המשתתפים ומרחיב את מגוון גילאי המשתתפים באירועים אלה,

ריבלין: "השימוש באינטרנט מסייע בהגשת עזרה"

נשיא המדינה ריבלין אמר היום, "בשנים האחרונות מבלים בני הנוער שעות רבות יותר ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק, ואתם נמצאים שם לתת להם תמיכה ואוזן קשבת. השימוש בפלטפורמה האינטרנטית כדי לאפשר סיוע אנונימי, נגיש, מהיר ונוח, מצליח לסייע לצעירים רבים במציאות של ימינו. תודה לכם. אני בטוח שהנערים והנערות שעלם תומכת בהם, יצליחו בזכותכם לקחת חלק פעיל בחברה הישראלית. יתגייסו, יטיילו, ילמדו ויבנו את ביתם היציב והחם במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully