וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך לתעשייה האווירית: מפעל רמתא זכה בפרס "ספק עילית"

21.5.2018 / 3:50

כשבמערכת הביטחון מתלבטים על זהות מסוק התובלה העתידי של חיל האוויר, בין הצ'ינוק של חברת בואינג או ה-CH-53K של חברת סיקורסקי-לוקהיד מרטין, הודיעה האחרונה כי מפעל רמתא של התעשייה האווירית זכה בפרס היוקרתי. "מועדון אקסקלוסיבי של מעט מאוד חברות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק בלק הוק של חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון נמשכים הדיונים מי יהיה מסוק התובלה הכבד העתידי של חיל האוויר שיביא לוחמים לעומק שטח האויב, אם יהיה זה הצ'ינוק תוצרת חברת בואינג או ה- CH-53K תוצרת חברת לוקהיד מרטין-סיקורסקי. האחרונה הודיעה כי היא בוחרת את מפעל רמתא של התעשייה האווירית ל"ספק עילית" לשנת 2017. הבחירה בחברה זרה היא אירוע חריג ביותר ויש בה בכדי לסלול לה דרך במכרזים לייצור מוצרים נוספים עבור מסוקי החברה.

בראשית העשור הקודם פיתחה התעשייה האווירית פתרון ייחודי כמענה לאתגר אותו הציבה חברת סיקורסקי: הורדת המשקל והמחיר של מייצב הגובה האופקי (Horizontal Folding Stabilators) למסוק הבלק-הוק ב-20%.

מייצב הגובה האופקי למסוק הבלק הוק. התעשייה האווירת, מערכת וואלה! NEWS
מייצב הגובה האופקי למסוק הבלק הוק/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירת

משנת 2002 מפעל רמתא מבאר שבע הינו הספק היחיד למוצר זה עבור סיקורסקי ובשל כך זכה המפעל בחוזי המשך המתחדשים כל חמש שנים. מפעל רמתא של התעשייה האווירית קיבל את הפרס היוקרתי בטקס שנערך לאחרונה בחברת סיקורסקי בארצות הברית, מידי נשיא חברת סיקורסקי דן שולץ.

באירוע ציין נשיא החברה את העמידה המרשימה של רמתא בסטנדרטים הגבוהים אותם דורשת החברה מספקיה, בהיבטי איכות, עמידה בלוחות הזמנים הנדרשים, היענות לדרישותיה השונים של החברה ומחיר אטרקטיבי. "בכך נכנס מפעל רמתא של התעשייה האווירית למועדון אקסקלוסיבי של מעט מאד חברות הנמצאות בקטגורית ספק עילית, מועדון בו יזכו החברות להזדמנויות נוספות להיות שותפות של החברה בפרוייקטים נוספים", אמר שולץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ניצן שקד, מנהל מפעל רמתא, ואלי אוליאל, ראש מנהל חומרים מרוכבים, בטקס בסיקורסקי. התעשייה האווירית, מערכת וואלה! NEWS
ניצן שקד, מנהל מפעל רמתא, ואלי אוליאל, ראש מנהל חומרים מרוכבים, בטקס/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירית

ניצן שקד, מנהל מפעל רמתא אמר: "אנו גאים להיות בין תשע עשרה החברות המובילות שקיבלו את התואר היוקרתי מחברת סיקורסקי. לאורך השנים המפעל שיפר וטייב את תהליכי הייצור ואת איכות המוצר וכך אנו מתחייבים להמשיך ולפעול גם בעתיד, לטובת תמיכה בדרישותיה וצרכיה של החברה, כפי שאנו תומכים בכלל לקוחותינו". ניתן להעריך כי חברת סיקורסקי תשלב את חברת רמתא בהתמודדות על ייצור חלקים עבור מסוקי החברה.

מפעל רמתא של התעשייה אווירית ממוקם בבאר שבע ומתמחה בתכנון מחדש של חלקי מטוסים ממתכות וייצורם מחומרים מרוכבים כדי להוזיל את המחיר ולהפחית משמעותית במשקל החלקים. בנוסף, מתמחה מפעל רמתא גם בפלטפורמות ימיות - ספינות סיור מהירות בגדלים שונים - ספינות הדבור ההיסטוריות של זרוע הים, וכיום ספינות הדבורה המשמשות כעמוד השדרה של ספינות הפטרול של זרוע הים הישראלית, ופלטפורמות יבשתיות- משפחות של רכבים ממוגנים ומערכות להתמודדות עם מוקשים ומטענים לכוחות המתמרנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully