וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע הזמן": חבר קונגרס בארה"ב מציע להכיר בריבונות ישראל בגולן

20.5.2018 / 13:16

רון דסנטיס, המייצג את פלורידה בבית הנבחרים, הגיע לירושלים כחלק ממשלחת הרפובליקנים לטקס העברת השגרירות האמריקנית. כשחזר, הניח על שולחן ועדת החוץ את ההצעה להכיר ברמת הגולן כשטח ישראלי. "תהיה תמיכה רחבה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רון דסנטיס, חבר בית הנבחרים בארצות הברית המייצג את מדינת פלורידה, היה חלק ממשלחת המחוקקים הרפובליקנים שהגיעו בשבוע שעבר לחנוכת השגרירות בירושלים. דסנטיס היה מעורב מאוד במהלך, ונמנה על חברי הקונגרס שקראו בעקביות לבית הלבן ליישם את הבטחות הממשל הנוכחי והממשלים הקודמים בנושא. כעת, פניו למהלך הבא: הוא שב לארצות הברית ביום שלישי אחר הצהריים, וכבר ביום חמישי ב-8 בבוקר הניח על שולחן ועדת החוץ שבה הוא חבר את ההצעה להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

"הייתי ביום שני בירושלים בחנוכת השגרירות. זה היה חשוב מאוד עבורי כיושב ראש תת-הוועדה לביטחון לאומי", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "חשבתי שאנחנו צריכים לעשות זאת, שזה יהיה טוב לישראל ולארצות הברית. בעוד יושב שם, חשבתי לעצמי מהו הדבר הבא, בהקשר הרחב ביותר, שאנו צריכים לעשות באזור. נראה לי שלאור מלחמת האזרחים בסוריה וההשפעה המסיבית של איראן ממש על סף דלתה של ישראל, כעת יהיה הזמן לעמוד לצד ישראל ולהכיר בריבונותה בגולן".

חבר בית הנבחרים האמריקני רון דסנטיס. GettyImages
דסנטיס/GettyImages

"בשום תרחיש נראה לעין לא נראה הגיוני ללחוץ על ישראל לוותר על הגולן, בהתחשב בכמה שהוא חשוב מבחינה אסטרטגית, לבשאר אסד או לאיראנים? תעשה לי טובה", אמר. "העברת השגרירות הורידה את ירושלים מהשולחן, ובתקווה תצנן את האשליות שנוצרו במהלך השנים. אני חושב שהכרה בריבונות הישראלית בגולן תבהיר שאנחנו לא גורמים לאנשים הטובים לזוז מהעמדה הזו כדי להילחם בטרור בסוריה".

הצעד שאותו מקדם דסנטיס הוא הצהרתי בעיקרו: הכנסת תיקון לפרק העוסק בסוריה בחוק תקציב צבא ארצות הברית, שלפיו ישראל היא הריבון בגולן. ואולם, לצעד הזה יכולות להיות משמעויות דיפלומטיות, משום שאם יאושר הוא ידרוש דיון במליאת בית הנבחרים וגם הצבעה. במקרה שכזה, הדיון ייאלץ את הבית הלבן לנקוט עמדה בנושא, כך שגם אם מבחינה מעשית לא יקרה דבר בעקבות ההצעה של דסנטיס, העניין בהחלט יעלה לשיח הציבורי. כעת, לאחר מעבר השגרירות לבירה, הוא אופטימי לגבי הסיכויים של הצעה שכזו לעבור.

"מדובר בהחלטה הצהרתית לפרוטוקול. אני חושב שזה יעבור בתמיכה חזקה מאוד, וזה יהיה אולי תחמושת בידי הממשל כדי לשקול אם הם רוצים להכיר בגולן", אמר. "זה משנה, כשאתה בא לשקול מהלך כזה, ואתה יודע שהקונגרס מאחוריך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טקס העברת שגירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. רויטרס
איוונקה טראמפ בטקס העברת השגרירות לירושלים, בשבוע שעבר/רויטרס

"יש פיל בחדר. רציתי להתייחס למעמד של רמת הגולן, ולדעתי הגיע הזמן לעשות זאת. החלטתי לעשות זאת כעת כי דרך הצבעה בחוק הביטחון, יש לי הזדמנות להציע תיקון לחוק שיעלה לדיון, וזה מה שעלינו לעשות. אני שמח לעשות זאת כי אני חושבת שמגיע לזה דיון רציני, בהתחשב ביחסים שלנו עם ישראל ובמצב מעבר לגבול".

עם זאת, כשנשאל אם דיבר על הנושא עם הבית הלבן, דסנטיס העדיף שלא לפרט. "דיברתי עם כמה אנשים, אני לא יכול להיכנס לפרטים", אמר. במהלך ביקורו בישראל, לדבריו, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יצא לי לדבר איתו. אני יודע שהוא אמר באופן פומבי שהוא רוצה שארצות הברית תעשה זאת. ולי זה נראה שיש תמיכה רחבה בהכרה בגולן. אני לא חושב שיש הרבה אנשים בישראל שרוצים לראות את השטח הזה נמסר תחת שום תרחיש. יש דיבורים על שטחים שונים, על יהודה ושומרון, על הפלסטינים - אבל כאן מדובר בגולן. אין סיכוי שהשטח הזה יימסר לסוריה, זה פשוט לא הולך לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully