וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנה לקרב": סין שלחה מפציצים לאיים בים סין הדרומי

19.5.2018 / 18:07

חיל האוויר הודיע כי המטוסים ערכו אימונים בהמראות ובנחיתות באיים ובשוניות באזור השנוי במחלוקת, כחלק מהכנותיו לשיפור היכולות "לתקוף בכל מקום ומכל כיוון". ארה"ב: מערער את היציבות באזור"

צילום: רויטרס

(בווידאו: פגישת נשיא סין ומנהיג קוריאה הצפונית, החודש)

חיל האוויר של סין הנחית מפציצים באיים ובשוניות בים סין הדרומי, כחלק מתרגיל שקיים באזור המחולקת - כך מסר אתמול (שישי) החיל בהצהרה. "דיביזיה של חיל האוויר של צבא השחרור העממי ארגנה לאחרונה שורת מפציצים, כולל H-6K, לביצוע משימות של המראות ונחיתות באיים ובשוניות בים סין הדרומי כדי לשפר את היכולות שלנו 'להגיע לכל שטח, לתקוף בכל עת ובכל כיוון", נאמר בהודעה שפורסמה בחשבון הוויבו - המקבילה הסינית של טוויטר - של החיל.

עוד נאמר כי טייס המפציץ H-6K ערך אימון תקיפה במטרה יעודית בים ואז ערך אימון בנחיתות ובהמראות בשדה תעופה באזור, כשהתרגיל תואר כהכנה לקראת "המערב הפסיפי והקרב על ים סין הדרומי". לא פורט היכן בדיוק נערך התרגיל.

מפציצים סיניים מדגם JH-7 במפגן אווירי לציון כניעת יפן במלחמת העולם השנייה, בשמי בייג'ינג, ספטמבר 2015. AP
מפציצים סיניים בשמי בייג'ינג, 2015/AP

ארצות הברית שולחת מעת לעת ספינות קרב לאזורי המחלוקת בים סין הדרומי, בניסיון לאתגר את התביעות הטריטוריאליות הנרחבות של סין. גם לווייטנאם, לפיליפינים, לטייוואן, לברוניי ולמלזיה יש תביעות טריטוריאליות בנתיב הסחר האסטרטגי.

"ארצות הברית נותרה מחויבת לכך שהנתיב יישאר פתוח וחופשי", אמר דובר הפנטגון, ליוטנט קולונל כריסטופר לוגן. "ראינו את הדיווחים הללו והמשך המיליטריזציה הסינית באזורים שנויים במחלוקת בים סין הדרומי רק מוביל להעלאת המתיחות ולערעור היציבות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully