וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאצא עבדים, תומך בנישואי גאים: הבישוף הסוחף מהחתונה המלכותית

הבישוף האמריקני מייקל קארי, השחור הראשון בתפקידו בכנסייה האפיסקופלית האמריקנית, ריתק את מיליוני הצופים בדרשה שנשא בחתונתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל. הוא כינה את הקהל "אחים ואחיות" ודרש "להכיר בכוחה של האהבה". מנהל הטקס: "הוא כומר מבריק ומטיף מדהים"

רויטרס

הבישוף האמריקני מייקל קארי סחף היום (שבת) את לבבות הצופים עם הדרשה הנלהבת שנשא בחתונה המלכותית של הנסיך הארי ומייגן מרקל. קארי, תושב בשיקגו שבמדינת אילינוי בן 65, דיבר בעיקר על כוחה של האהבה, וציטט את הכומר ד"ר מרטין לותר קינג, שנרצח על ידי מתנקש בשנת 1968. בשנת 2013 הפך קארי לבישוף השחור הראשון הממונה על הכנסייה האפיסקופלית בארצות הברית, הנמנית על הזרם האנגליקני, שכפוף למלכת בריטניה אליזבת.

החתן והכלה הנרגשים צפו בדרשה של קארי כשהם מחייכים ומחזיקים ידיים. "יש כוח לאהבה, אל תזלזלו בה", אמר הבישוף למאות הנוכחים באולם ולמיליוני הצופים ברחבי העולם. הבישוף קארי ידוע בכך שהוא תומך בזכויות אזרח, בצדק חברתי, במהגרים ובשוויון בנישואין. הוא הגן על הצעד של הכנסייה לאפשר נישואים חד-מיניים במוסדותיה בשנת 2015. בכך הפכה הכנסייה האפיסקופלית האמריקנית לאחת משתי הכנסיות היחידות בעולם שמאפשרות נישואי גאים, לצד הכנסייה האפיסקופלית הסקוטית.

עוד בוואלה! NEWS:
חגיגה מלכותית לעיני מיליונים בעולם: הנסיך הארי ומייגן מרקל נישאו
המרדנית דוכאה, בר רפאלי שוב ניצחה: איך הייתה שמלת החתונה של מייגן?
סתם זרקתי על עצמי משהו: מה לבשו האורחות המפורסמות בחתונה המלכותית?

הבישוף האמריקני מייקל קארי בחתונתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל, מאי 2018. רויטרס
"כשהאהבה תהיה הדרך, לא תהיה עוד מלחמה". הבישוף קארי/רויטרס

"אחים ואחיות", פנה קארי לקהל. "כשהאהבה היא הדרך, נניח לצדק לזרום כמו שטף אדיר, ולצדיקות כמו לנחל עד", אמר והרים את ידיו באויר. "כשהאהבה היא הדרך, הדלות תהפוך להיסטוריה. כשהאהבה היא הדרך, כדור הארץ יהיה מקלט. נניח את חרבותינו ואת מגנינו לצד הנהר ולא תהיה עוד מלחמה. כשהאהבה היא הדרך, יש הרבה מקום לכל הילדים של אלוהים. מכיוון שכשאהבה היא הדרך, אנחנו מתייחסים אלה לשני כאילו שאנחנו, ובכן, משפחה".

הבישוף האריך מאוד בדרשתו, וככל הנראה הבין זאת בעצמו כשאמר לקראת סוף נאומו: "עלי לסיים, אנחנו צריכים לחתן אתכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הבישוף האמריקני מייקל קארי, 2015. רויטרס
השחור הראשון בתפקידו. קארי בשנת 2015/רויטרס
מייגן מרקל והנסיך הארי בנשיקה לאחר חתונתם , 19 במאי 2018. AP
הזוג המאושר, היום/AP

לפני טקס החתונה אמר הארכיבישוף מקנטרברי ג'סטין וולבי, שניהל את הטקס מטעם כנסיית סנט ג'ורג', כי הוא שמח מאוד שהזוג בחר את הבישוף קארי לשאת דרשה בחתונתם. לדבריו, הבישוף הוא "כומר מבריק ומטיף מדהים".

בספרו האוטוביוגרפי כתב קארי כי הוא צאצא לעבדים משני הוריו, וכי אבות אבותיו שועבדו בקרוליינה הצפונית ובאלבמה. הוא נולד בשיקגו ולמד בבתי ספר ציבוריים. את לימודי הקולג' שלו סיים בשנת 1975, ולאחר מכן למד לתואר שני שאותו קיבל בשנת 1978 מהמוסד הדתי "ייל דיוויינטי סקול". הוא למד גם במכללה למטיפים, בסמינר לתיאולוגיה ובמוסד ללימודי יהדות ונצרות.

הבישוף האמריקני מייקל קארי בחתונתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל, מאי 2018. רויטרס
קארי עם הארכיבישוף מקנטרברי, שניהל את טקס הנישואין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully