וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד ארץ נהדרת: אני בעד סאטירה, אבל יש דברים שלא עושים

17.5.2018 / 17:36

ראש הממשלה הצטרף לקולות המחאה נגד החיקוי של השר בנט בתכנית, בה הופיע הקומיקאי ערן זרחוביץ' עם תפילין במקום קוקיות. "אני בעד סאטירה ופרודיות, אבל יש דברים שלא עושים", אמר נתניהו. ח"כ אדלשטיין: "בדיחה סרת טעם"

ערן זרחוביץ' בחיקוי נפתלי בנט. מערכת וואלה! NEWS
ערן זרחוביץ' כנפתלי בנט בארץ נהדרת/מערכת וואלה! NEWS

"לא חייבים להיות חובשי כיפות כדי להבין את החשיבות של המורשת שלנו". כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחסו לסערת "ארץ נהדרת" והחיקוי של השר נפתלי בנט שדמותו, בגילום ערן זרחוביץ', הופיעה עם קוקיות המדמה את תסרוקתה של הזמרת זוכת האירוויזיון נטע ברזילי - אך בצורת תפילין.

"ראיתי איזשהו דבר לכאורה סאטירי ואני רוצה להגיד לכם - אני בעד סאטירה ופרודיות, כולכם יודעים שאנחנו סופגים כמות כזו גם כלפינו וזה בסדר, אבל יש דברים שפשוט לא עושים", אמר נתניהו בחוג תנ"ך לצד רעייתו שרה, במעון ראש הממשלה.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התבטא גם הוא בנושא הבוקר, וצייץ בטוויטר כי "כשסוכני החרש של הקג"ב גררו אותי למעצר ברוסיה, הם לקחו לי הכול, אבל דבר אחד הצלחתי להגניב לתא: תפילין. כשניסו לקחת לי אותם, שבתתי רעב. בלעדיהם לא אוכל לשרוד. עצוב שיש מי שהופך את התפילין לבדיחה סרת טעם. ארץ נהדרת, יש דברים שלא עושים".

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, 15 באפריל 2018. רויטרס
נתניהו/רויטרס

אתמול כתב יו"ר ש"ס אריה דרעי בחשבון הטוויטר שלו כי "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית 'ארץ נהדרת', ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לא דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".

גם שר הפנים לשעבר אלי ישי הביע את זעמו וכתב "כך לא נראית סאטירה, כך נראה אבדן עשתונות ערכי וזלזול של תכניות הטלוויזיה בקדשי ישראל. בתקשורת יודעים לצעוק על 'הדתה', אבל כשמנגד זו המציאות בפריים טיים, פשוט אין אפשרות אחרת. תמו הימים שטלית ותפילין היו ללעג ההמון. עם ישראל, במדינת ישראל, חייב לזעוק על מיצג מחפיר שכזה, עד כאן!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully